اختصاص ۲۲ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های آبی خواف

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی خواف گفت:۲۲ میلیارد ریال به اجرای طرح‌های کاهش تبعات خشکسالی و مدیریت بهتر منابع آبی فصل تابستان امسال اختصاص یافت.

اختصاص اعتبار به طرح‌های آبی خواف به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  عبدیان  افزود: 13 میلیارد ریال از این رقم برای حصارکشی مجتمع آبی شهید کریمی، بهسازی تاسیسات و اتاقک جدید ایستگاه برداشت آب، تعویض و استانداردسازی انشعابات شبکه‌های توزیع روستا‌های کالشور و ده خطیب و پنج میلیارد ریال برای حفر و لوله کشی 6 حلقه چاه جدید در مجتمع‌های شهید اصلانی و شهید کریمی با بهره مندی 16 روستا هزینه می‌شود.

وی گفت: ایجاد پرده آب بند در محل چشمه رزداب خواف به طول سه کیلومتر و خط انتقال آب چشمه به مخزن آب آشامیدنی روستای رزداب بخش سلامی نیز با اعتبار چهار میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی گفت: 2 روستای شهرستان خواف که آب آن‌ها از چشمه‌های فصلی تامین می‌شود اکنون با تنش آبی مواجه است و سه روستا نیز با تانکر آبرسانی می‌شوند.

گفتنی است :شهرستان خواف با 140 هزار نفر در جنوب شرقی خراسان رضوی قرار دارد که 68 هزار نفر در 83 روستا زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی این شهرستان قرار دارند.
 
انتهای خبر// ر.ق
 

مواجه شدن دو روستای خواف با تنش ابی

برچسب ها: طرح ابی ، منابع ابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.