رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی گفت: زیبایی منطقه حفاظت شده مراکان خوی با حضور بره ها و بزغاله های تازه متولد شده دوچندان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به گزارش جبرائیل قلی پور  رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی گفت:همزمان  با فصل زاد آوری وحوش تولد بر ها و بزغاله تازه متولد شده زیبایی دو چندانی بر مناطق حفاظت شده مراکان بخشیده اند.

وی افزود : این پستانداران با شروع تولد شان شور نشاط خاصی در منطقه ایجاد نموده و مامورین یگان حفاظت منطقه مراکان با افزایش گشت و کنترل در زیستگاهها ایجاد پست های موقت و حضور شبانه روزی در مناطق از آنها حفاظت می کنند.

قلی پور افزود:  با توجه به اینکه بره ها و بزغاله های تازه متولد شده بدون حمایت و شیر مادر قادر به حیات در طبیعت نمی باشند ازدوستداران محیط زیست شهرستان های خوی ، مرند ، جلفا ، پلدشت و  چایپاره  واهالی روستائیان ساکن منطقه حفاظت شده مراکان تقاضا داریم در این ایام بیش از پیش بر حفاظت و صیانت از این مواهب طبیعی همت گمارند ودر صورت هرگونه تخلف مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست خوی اطلاع دهند.

منطقه حفاظت شده مراکان به علت دارا بودن زیستگاههای مختلف از تنوع گونه‌های جانوری برخوردار بوده و با تأثیرپذیری از محیط اطراف خود و به دلیل داشتن ارتفاعات، صخره‌ها، دشت‌ها و تپه ماهورهای متعدد با پوشش گیاهی متنوع استپی، به صورت یک مجموعه ارزشمند از حیات جانوری در شمال غربی کشور در آمده است و منطقه حفاظت شده مراکان خوی بعنوان مهمترین و زیباترین منطقه اکوتوریسم با 103هزار و 983 هکتار مساحت از قدیمی‌ترین مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.

انتهای پیام/ح

حضور  بره ها و بزغاله های تازه متولد شده در طبیعت مراکان خوی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.