جان صادق پور گفت:عملیات اجرایی نشت گیری این دو مخزن از ابتدای خردادماه آغاز شده و سعی داریم اوایل تیرماه این مخازن را وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛علی جان صادق‌پور،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم،درحاشیه بازدید ازعملیات نشت گیری وبهسازی مخازن دوبرادران و شهرک قدس،حجم ذخایر مخازن آب قم را ۳۲۲ هزار مترمکعب اعلام کردوگفت:ذخایر آب شهر قم مطابق استانداردهای ملی است.

وی با بیان اینکه مخازن ذخیره مواقع بحران به عنوان پدافند غیرعامل کمک زیادی به تأمین آب شهر می‌کند، از بهسازی و نشت گیری دو مخزن ذخیره آب با حجم ۱۰ هزار مترمکعب در مجموعه مخازن دوبرادران و شهرک قدس خبر داد.

وی هزینه نشت گیری و بهسازی این دو مخزن را بیش از ۲ میلیارد ریال عنوان کرد: عملیات اجرایی نشت گیری این دو مخزن از ابتدای خردادماه آغاز شده و سعی داریم اوایل تیرماه این مخازن را وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه این دو مخزن سال‌ها به علت نشت از مدار بهره‌برداری خارج بود،بیان کرد: با توجه به نیاز شهر به مخازن ذخیره آب، نشت گیری و بهسازی این دو مخزن در دستور کار قرار گرفت و پس از طی مراحل قانونی پیمانکار اقدام به تجهیز کارگاه و شروع فعالیت‌های اجرایی کرد.

صادق‌پور در ادامه با اشاره به اهمیت استراتژیک مخازن ذخیره آب در شهر قم تأکید کرد: با توجه به اینکه آب شهر قم از فاصله‌ای دور و توسط خط انتقال تأمین می‌شود در صورت بروز حادثه‌ای در این مسیر و قطع آب تا ۲۴ ساعت می‌توان برای تأمین آب شهر از مخازن ذخیره استفاده کرد.

وی در پایان عنوان کرد: تمهیدات لازم برای نگهداری از این مخازن که در نقاط مختلف شهر واقع شده‌اند در نظر گرفته شده تا در زمان بحران با مشکلی مواجه نشویم.

انتهای پیام/ح

۲ مخزن ذخیره آب در قم بهسازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار