سرپرست حفاظت محیط زیست خواف گفت: چهار بهله بالابان در بازرسی از منزل فردی از اهالی یکی از روستا‌های شهرستان خواف کشف شد.

کشف چهار بهله پرنده شکاری بالابان در خواف

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مرتضی مطهری نیا افزود: مامورین یگان طی گشت و کنترل مستمر مناطق شهرستان و با گزارش دوستداران طبیعت مبنی بر زنده گیری و حمل تعدادی پرنده شکاری، موضوع را دردستور کار قرار داده و جهت رصد کامل و کسب اطلاعات بیشتر به صورت نامحسوس وارد عمل شدند.

وی گفت: پس از اقدامات صورت گرفته و کسب اطلاعات مامورین یگان مبنی بر انتقال پرندگان شکاری از محل نگهداری به خارج از محدوده شهرستان، با هماهنگی قضایی و اخذ نیابت و همکاری پاسگاه انتظامی سلامی منزل متخلف مورد بازرسی قرار گرفت که در این بازرسی تعداد چهار بهله بالابان کشف و ضبط شد.

سرپرست حفاضت محیط زیست خواف افزود: پرندگان شکاری از جمله گونه‌های جانوری حمایت شده در ایران بشمار می‌روند و اکثر آن‌ها در لیست سرخ (Red List) اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت قرار دارند، که در راس هرم غذایی قرار داشته و نقش ویژه‌ای در اکوسیستم از جمله کنترل خزندگان، جوندگان ایفا می‌کنند.

مطهری نیا گفت: زنده گیری و انتقال و نگهداری پرندگان شکاری درمنزل بر اساس تبصره 2 ماده 13 جرم محسوب می‌شود، همچنین بر اساس تصویب هیئت وزیران میزان جزای نقدی تبصره 2 ماده 13 قانون شکار و صید، جزای نقدی از 600 ملیون ریال تا یک میلیارد و 200 میلیون ریال افزایش داشته و متخلفین علاوه بر حبس شامل این میزان جزای نقدی هستند.

وی گفت: از دوستداران طبیعت و دادستان عمومی و انقلاب و همکاری فرماندهی و پرسنل انتظامی پاسگاه سلامی تقدیر وتشکر می‌کنم و با توجه به تخلف صورت گرفته برای متهم پرونده تخلف تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

انتهای پیام//م. ن

کشف پرنده شکاری در خواف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.