دستیار سیاسی ارشد وزیر خارجه آمریکا ضمن بیان ادعاهایی درباره برجام، صراحتاً از حمایت واشنگتن از ناآرامی‌های داخلی در ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «برایان هوک» دستیار سیاسی ارشد وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با رادیو فردا صراحتاً از حمایت واشنگتن از ناآرامی‌های داخلی در ایران خبر داد.

وی همچنین ضمن انتقاد از اقدام دولت باراک اوباما در حصول توافق با ایران در اظهارنظری که بیشتر شبیه بهانه‌جویی است، گفت: ما وارث توافقی بودیم که حتی توافقنامه نیز نامیده نمی‌شود و به همین دلیل  به آن «برنامه اقدام» می‌گویند.

برایان هوک اضافه کرد: شاید بسیاری از این موضوع بی‌خبر باشند اما این توافق (برجام) حتی به امضا هم نرسید و هیچ شأنیت حقوقی ندارد ولی درصورتیکه شروط دوازده‌گانه مایک پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) تحقق یابد، ما آمادگی داریم برای ایجاد روابطی کاملا متفاوت با ایران و مردم ایران پیشنهادی ارائه کنیم.

این مقام آمریکایی در حالی از ارائه پیشنهاد برای ایجاد روابط متفاوت با ایران و ملت ایران صحبت کرد که بدعهدی آمریکایی‌ها در طول تاریخ ثابت شده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم پایبندی تهران به برجام در 8 مه ضمن اعلام خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای، گفت تحریم‌هایی را مجددا علیه ایران اعمال می‌کند. این اقدام واشنگتن انتقاد گسترده دیگر طرف‌های این توافق، از چین و روسیه گرفته تا کشورهای اروپایی، را به همراه داشت.

برایان هوک که پس از عزل رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق آمریکا و تا پیش از خروج دولت ترامپ از برجام، نماینده آمریکا در کمیسیون مشترک برجام بود، در پایان ضمن حمایت از ناآرامی‌های داخلی در ایران گفت: آمریکا افتخار می‌کند که در کنار معترضان ایرانی ایستاده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار