در حالی که هنوز رقابت های جام جهانی 2018 آغاز نشده است،شرکت آلمانی آدیداس در تهیه لباس تیم های حاضر در این رقابت ها بر حریف آمریکایی خود چیره شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در سال های اخیر رقابت تنگاتنگی میان دو غول تهیه و تولید پوشاک و لوازم ورزشی آدیداس آلمان و نایک آمریکا وجود داشته و این رقابت در جام های جهانی به اوج خود می رسد.
شرکت آلمانی آدیداس در جام جهانی 2018 روسیه لباس 12 تیم را تهیه کرده در حالی که رقیب آمریکایی اش تهیه لباس 10 تیم را بر عهده داشته است. به این ترتیب قبل از شروع جام جهانی روسیه آدیداس می تواند خود را پیروز این نبرد بداند.

با این حال، برند آلمانی، که حامی رسمی مسابقات نیز است، انتظار می رود که تنها سود مالی محدودی داشته باشد، زیرا این مسابقات امسال جام جهانی در روسیه، جایی که اقتصاد آن رو به افول است،برگزار خواهد شد.

کاسپر روستس، مدیر اجرایی آدیداس در این ماه گفت: "مسابقات جام جهانی در روسیه در مقایسه با چهار سال پیش در برزیل ، فرصت های مالی کمتری فراهم می کند.
وی افزود: "در عین حال، ما به مسابقات امیدوار هستیم. این یک روش فوق العاده برای مطرح کردن برند مان در سطح جهانی است."

پس از آخرین مسابقات جام جهانی در سال 2014، فروش محصولات آدیداس به سرعت در زمینه های دیگر غیر از فوتبال رشد داشت، از جمله سرمایه گذاری بر تقاضای پررونق برای کفش های بسکتبال و کفش های دو ومیدانی Boost که نایک را به ویژه در بازار ایالات متحده کنار زد.

با این وجود، فوتبال برای وجهه این برند آلمانی همچنان مهم است ، این شرکت از سال 1970 توپ مسابقات جام جهانی را تامین کرده است و تا 2030 قراردادی برای حمایت مالی (اسپانسرینگ) از این رویداد معتبر دارد.

همچنین آدیداس هفته گذشته اعلام کرد که مشارکت خود را با لیگ قهرمانان اروپا تا سال 2021 تمدید خواهد کرد.
پس از آنکه نایک در جام جهانی 2014 برزیل، برای اولین بار تهیه لباس تیم های بیشتری را بر عهده گرفت، آدیداس جایگاه خود را پس گرفت و در سال جاری تهیه پوشاک 12 تیم از 32 تیم شرکت کننده در جام جهانی شامل از جمله تیم های قدرتمندی مانند آلمان و اسپانیا و روسیه میزبان را در دست گرفت.

نایک که فقط سال 1994 در جام جهانی ایالات متحده به شدت در فوتبال مشارکت کرد، در حال حاضر پیراهن 10 کشور، از جمله برزیل، فرانسه و انگلیس را تامین کرده است.

شرکت پومای آلمان هم با حمایت مالی از 4 تیم در رتبه سوم قرار دارد. این در حالی است که پوما در جام جهانی برزیل  اسپانسر 8 تیم  بود.

نایک پیش بینی می کند 60 درصد از تمام بازیکنانی که راهی روسیه می شوند  کفش های این شرکت را بپوشند، از جمله تقریبا نیمی از تیم آلمان و اسپانیا و سه چهارم روس ها، اگرچه آنها پیراهن آدیداس را خواهند پوشید.

در این میان بازیکنان ایران استثناء هستند. نایک می گوید هیچ یک از بازیکنان این کشور کفش های آنها را نخواهند پوشید، در حالی که آدیداس لباس های این تیم را ارائه می دهد.


انتهای پیام/

آدیداس، نایک را در جام جهانی شکست داد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.