کاظم العقابی گفت:ما مشکلی برای افزایش پایانه ها نداریم اما یکی از شرایط ایجاد پایانه این است که پایانه دارای روابط اقتصادی و اجتماعی برای بهبود تبادلات اقتصادی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم العقابی رئیس گذرگاه های مرزی عراق شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک مرزی استان ایلام و واسط عراق با بیان اینکه یکی از مهمترین مباحثی که باعث ایجاد و رونق گرفتن پایانه مرزی مهران و زرباطیه عراق می شود افزایش تبادلات اقتصادی است گفت: از مهمترین امتیازاتی که جمهوری اسلامی در ارتباط با پایانه های مرزی با عراق دارد، بیشترین پایانه های مرزی بین ایران و عراق وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما مشکلی برای افزایش پایانه ها نداریم افزود: یکی از شرایط ایجاد پایانه این است که پایانه دارای روابط اقتصادی و اجتماعی برای بهبود تبادلات اقتصادی است که باید این موارد مورد بررسی قرر گیرد.

رئیس گذرگاه های مرزی عراق ادامه داد: در عراق پایانه های مرزی دارای یک هیئتی است به نام هیئت گذرگاه های متشکل از تمام مسئولان پایانه های مرزی و استان های مرزی است.

العقابی تصریح کرد: مثلا برای بازگشایی پایانه مرزی شهابی ابتدا باید استانداری آن منطقه از هیئت پایانه ها درخواست افتتاح این پایانه را انجام دهد و این درخواست باید دارای یک مطالعه جامع در رابطه با آن منطقه باشد.

وی با بیان اینکه بعد از این مرحله، هیئت پایانه های عراق کارشناسی را برای مطالعه تعیین می کند، گفت: بازگشایی پایانه دارای شرایط و ویژگی های مد نظر است، بعد این گزارش به نخست وزیر ارجاع می شود.

وی افزود: پایانه مرزی زرباطیه که روبروی مرز مهران است، یکی از مهمترین پایانه کشور عراق است چراکه بیش از ۸۰ درصد زوار از آن عبور می کنند و مشخص است که این مرز نیازمند ساختارهای مهمی است که باید برای رفاه زوار انجام دهیم و ما تلاش می کنیم این زیرساخت ها آماده شود.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس گذرگاه های مرزی عراق در استان ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.