طباطبایی‌ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سازماندهی ۴۹ تیم پزشکی در طرح درمانی شهید رهنمون/ افراد با ایده‌های راهبردی مالک شرکت‌های دانش بنیان هستند

خبرنگار: جنیدی‌/سازماندهی 49 تیم پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون/ حمایت از شرکت های دانش بنیان دارای طرح های کاربری / انجام دوره ای معاینات پزشکی بوسیله جامعه بسیج پزشکیمسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران گفت: ۴۹ تیم پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون برای انجام معاینات پزشکی ساماندهی شده‌اند.

نظام‌الدین طباطبایی‌ مسئول سازمان بسیج‌ جامعه پزشکی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با توجه به شعار سال، سازمان بسیج جامعه پزشکی تنها نهادی است که موفق شد تا طرح‌های راهبردی‌ را در داخل مجموعه‌ اجرایی کند.

وی ادامه داد: مرکز حمایت‌ از طرح‌های راهبردی‌ در مجموعه سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ شکل گرفته است و ما  در این طرح  از کمیته‌ها و گروه‌های تخصصی در حوزه‌های مواد غذایی تجهیزات پزشکی، دارویی، بهداشتی و حتی حوزه‌ آرایشی نیز کمک گرفته‌ایم.

در اجرای طرح‌های راهبردی نگاهمان به تولید مقاله نیست

مسئول سازمان بسیج‌ جامعه پزشکی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در این مجموعه طرح‌های کاربردی و راهبردی مورد حمایت قرار می‌گیرد، افزود: ما از طرح‌های راهبردی و کاربردی‌ حمایت می‌کنیم تا پروژه‌های مربوط به آن منجر به تولید کالای ایرانی با سطح کیفی خوب شود و در این زمینه نگاهمان تنها به تولید مقاله و انتشار کتاب‌های مختلف نیست.

وی اضافه کرد: قصد داریم شرکت‌های دانش بنیان را در زمینه طرح‌های کاربردی و راهبردی  حمایت کنیم، مالکیت‌ مادی و معنوی این شرکت‌ها بر عهده افرادی است که طرح‌های راهبردی را ارائه کرده‌اند.

استفاده از تجهیزات پزشکی داخلی در مراکز علوم پزشکی تهران

طباطبایی‌ عنوان کرد: طی جلسات مختلفی با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران به توافق رسیدیم که تا حد امکان از کالا و تولیدات ایرانی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های تحت پوشش استفاده شود.

وی تأکید کرد: در زمینه کارهای امدادی و درمانی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور طرح شهید رهنمون‌ را اجرایی کرده است و در قالب این طرح 49 تیم سازماندهی‌ شده و در آینده‌ای نزدیک تعداد این تیم‌ها قرار است به 100 تیم برسد‌.

مسئول سازمان بسیج‌ جامعه پزشکی تهران بزرگ ادامه داد: تیم‌های طرح شهید رهنمون‌ به صورت ثابت در محله‌های مشخص مستقر می‌شوند و معاینات دوره‌ای را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: برای سال 97، 6 درمانگاه تک تخصصی‌ را بر اساس نیاز هر محله‌ در تهران برپا می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار