همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر، شما می‌توانید گفتگو ما را با کارشناس علوم قرآنی و دینی درخصوص فضیلت شب‌های قدر در اینجا بخوانید.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حائری زاده سخنران و کارشناس علوم قرآنی و دینی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛، در خصوص فضیلت شب‌های قدر و مقدرات این شب عزیز گفت: شب‌های قدر از جمله شب‌های زیبایی است که اولین شرط آن بخشش دیگران است، اینکه به راحتی هرکسی که به شما بدی کرده است را ببخشید، و این ادب که شب قدر قرآن بر سرمی گذاریم، از این روست که اگر من امشب قرآن برسرنهادم انشاالله تا سال آینده تفکر و جهت گیری زندگی‌ام بر همین محوریت است؛ و امشب نیز که شب قدر معرفی شده، تمام اعمال ما به دست با کفایت امام زمان (عج) می‌رسد و ایشان مقدرات یکسال ما را تعیین می‌کنند.
 
وی در ادامه بیان کرد: در زیارت امام زمان (عج) که «السلام علیک النذرة الایام»، «سلام بر تو امام زمان (عج) که سرسبزی روزگاری.» دوران ظهور و حضور امام (عج) و دیدن آن دولت به انسان امید می‌دهد، به همین سبب لیالی قدر از نماز مغرب تا نماز صبح تمام ملائکه بین زمین و آسمان در تردد هستند.
 
این کارشناس علوم قرآنی و دینی افزود: همیشه مردم از ما می‌پرسند که در شب‌های قدر از خداوند و امام زمان (عج) خود چه بخواهیم؟ حضرت، ولی عصر (عج) می‌فرمایند: در این شب از خداوند عافیت دین، دنیا، آخرت و... بخواهیم، که خداوند از ما راضی شود و ما را برای خودش تربیت کند. حتما همه مریض‌ها را دعا کنیم و دیگران را در دعا‌های خودمان در نظر بگیریم.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Saudi Arabia
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
دعا فقط ظهور امام زمان (ص)
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
*اللهم عجل لولیک الفرج*
التماس دعا شدیداً
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۵۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
التماس دعا در این شب های عزیز
Iran (Islamic Republic of)
أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ
۱۳:۵۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
«یا محمّد یا علی یا فاطمه یا حسن یا حسین، ‌یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی»
یا مولای یا صاحب الزمان ادرکنی فقد بلغ مجهودی؛ ای مولای من ای صاحب الزمان؛ مرا دریاب که توانم تمام شده است
یا مولای یا صاحب الزمان اغثنی یا مولای یا صاحب الزمان ادرکنی.
ازمومنین در این ایام عزیز التماس دعای خیر دارم.
آخرین اخبار