مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماه جاری برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود فرصت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛، یوسف یعقوبی نژاد مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: بر اساس قانون اصلاحیه مالیات‌های مستقیم و به منظور تسهیل و برخورداری مودیان از معافیت مالیاتی، تا ۳۱ خرداد ماه جاری به صاحبان مشاغل فرصت ارائه عملکرد سال ۹۶ داده شده است.

یعقوبی نژاد افزود: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و خدمات آنان در سال ۹۶، حداکثر ۱۰ برابر قانون مالیات‌های مستقیم معادل ۲۴۰ میلیون تومان است، ملزم به تکمیل فرم تک برگی رسید استفاده از تسهیلات موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم بوده و در غیر این صورت باید نسبت به ارسال اظهارنامه اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مودیان مالیاتی برای دریافت اظهارنامه از مراجعه به ادارات مالیاتی خودداری کنند، افزود: اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی در سایت مربوطه قرار دارد، از این رو دریافت اظهارنامه دستی غیرممکن است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی تصریح کرد: میزان مالیات سال ۹۶ صاحبان مشاغل با افزایش پنج درصد نسبت به عملکرد مالیات قطعی سال ۹۵ منظور می‌شود.

وی گفت: صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را تا پایان خرداد ماه جاری ندارند، مالیات آنان در چهار ماه به صورت مساوی تقسیم می‌شود.

یعقوبی نژاد افزود: چنان چه صاحبان مشاغل نسبت به پرداخت سررسید اقساط خود کوتاهی کنند، مشمول جریمه قرار خواهند گرفت.

وی گفت: تکمیل و ارسال به موقع اظهارنامه مالیاتی نشان دهنده فرهنگ شهروندی است چرا که میزان مالیات‌های دریافتی صرفا برای پروژه‌های استانی و امور مربوط به استان هزینه و بخشی از آن ماهانه به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

انتهای پیام/ط


افزایش پنج درصدی میزان مالیات سال ۹۶ صاحبان مشاغل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.