فرمانده نیرو‌های آمریکایی در افغانستان از مذاکرات پنهانی سران گروه تروریستی طالبان و دولت کابل خبر داد.

فرمانده ارشد آمریکایی: دولت افغانستان و گروه تروریستی طالبان در حال مذاکره پنهانی هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی واشنگتن اگزمینر، «جان نیکلسون» فرمانده نیرو‌های آمریکایی و نیرو‌های ائتلاف در افغانستان روز چهارشنبه در یک مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: چند گروه از تروریست‌های طالبان در حال مذاکره پنهانی با دولت کابل هستند تا جنگ ۱۶ ساله در افغانستان را پایان دهند.

این ژنرال ارشد آمریکایی گفت: کاهش ۳۰ درصدی خشونت‌ها در افغانستان و مذاکرات فشرده، طرفین درگیر را به سوی یافتن راه حلی برای پایان دادن به این جنگ سوق داده است.

نیکلسون در این باره می‌گوید: «من این روند را مذاکره و جنگ می‌نامم. ما این شرایط را در جا‌های دیگر نیز دیده ایم. برای مثال در کلمبیا طرف‌های درگیر در جنگ همزمان با هم می‌جنگیدند و برای برقراری صلح هم مذاکره می‌کردند».

به گفته نیکلسون با اینکه گروه تروریستی طالبان در ماه فوریه برنامه صلح پیشنهادی «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان را قبول نکرد، دولت افغانستان در حال حاضر با سران طالبان در حال مذاکره است.

نیکلسون گفت: «به عقیده من فعالیت‌های سیاسی و مذاکرات در سطوح مختلفی در حال انجام است. به نظر می‌رسد طالبان از جنگ خسته شده و تاثیرات منفی آن بر افغانستان برایش مهم است به همین دلیل با دولت وارد مذاکره شده است».

انتهای پیام/

مذاکره برای صلح در افغانستان همزمان با درگیری و جنگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار