مدیر تعاون روستایی استان گلستان گفت: شروع فرایند عملیات کارشناسی و هدایت محصول سیب زمینی کشاورزان استان از سطح مزارع آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ حکیم گلدی زاده مدیر تعاون روستایی استان گلستان گفت: کشاورزان از امروز با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی در استان برای گرفتن معرفی نامه و پس از آن برای نوبت دهی کارشناسی محصول به اداره تعاون روستایی گرگان مراجعه کنند تا نسبت به کارشناسی و تعیین زمان جمع آوری محصول خود و تحویل آن به مراکز خرید اقدام کنند.

وی ادامه داد: ۴ مرکز خرید در کردکوی، گوزن فارس، مرزنکلاته و بندرگز دایر شده است و این مراکز آماده تحویل گیری محصول سیب زمینی از کشاورزان هستند.

گلدی زاده گفت: سطح زیر کشت این محصول درسطح استان حدود ۵ هزار و ۹۰۰ هکتار است و تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن پیش بینی می‌شود.

وی گفت: بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی تاکنون ۴۵ تا ۵۰ درصد محصول سیب زمینی استان برداشت و به فروش رسیده است وبر اساس مصوبه شورای اقتصاد قیمت هر کیلو گرم محصول سیب زمینی سال جاری ۴ هزار و ۱۲۱ ریال تعیین شده است.

حکیم گلدی زاده افزود: عملیات خرید سیب زمینی تضمینی سال جاری از امروز ۹ خرداد آغاز شد و تا ۱۰ تیر ماه ادامه دارد و در صورت نیاز قابل تمدید است.

انتهای پیام/م

 

عملیات هدایت سیب زمینی از مزارع گلستان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.