مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان حج و زیارت از 3 تا 10 خرداد ماه را با یک کلیک در این گزارش مشاهده کنید.

تهرانی‌ها در صدر مشارکت کنندگان بازسازی عتبات عالیات/ ارتقای کیفیت مچ بندهای الکترونیکی حجاج در حج 97به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

فهرست وسایل مجاز برای حجاج اعلام شد

سفر حج همچون سایر سفر‌ها نیازمند لوازم و وسایلی است که باید توسط زائر تهیه شود، همچنین لازم است زائران خانه خدا نسبت به مجاز بودن این وسایل اطلاع داشته باشند.

برخی اقلام مورد نیاز زائران ارجمند در طول سفر حج شامل دارو‌های اختصاصی مجاز (برای مصرف ۴۵ روز با مشورت پزشک)، سوابق پزشکی (زائران دارای سابقه بیماری حاد با مشورت پزشک مجموعه)، عینک اضافی به همراه بند آن، عینک آفتابی (جهت استفاده در مواقع مجاز و برای افراد حساس به نور آفتاب)، کرم ضد آفتاب بدون بو (جهت استفاده در مواقع مجاز و افراد حساس به نور آفتاب)، ملحفه و رو بالشتی (در صورت تمایل)، دمپایی راحت و مناسب برای استفاده در تردد‌ها، تسبیح و مهر نماز کوچک (البته برای استفاده در اماکن مجاز، هتل و مشاعر)، سجاده ساده (جهت استفاده هنگام نماز برای جلوگیری از تنفس مواد آلوده)، چادر مشکی و چادر نماز (ویپه بانوان)، ماسک دو لایه غیر دوخته طبی و سوزن نخ و سنجاق قفلی می‌شود که باید زائران در سفر حج خود حتما به همراه داشته باشند.

تهرانی‌ها در صدر مشارکت کنندگان بازسازی عتبات عالیات

یوسف افضلی معاون هماهنگی مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار مردم استان‌های تهران، کرمان، قم، مازندران و خراسان جنوبی در صدر مشارکت کنندگان بازسازی عتبات قرار دارند.

وی افزود: مشارکت مردم در استان‌های مختلف به ترتیب شامل نذورات نقدی، طلا و جواهرات و همچنین ارسال کالا به ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

معاون مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: علت اصلی اینکه تهرانی‌ها در صدر مشارکت کنندگان بازسازی عتبات عالیات هستند، جمعیت بالای این استان و همچنین وضعیت اقتصادی مناسب مردم پایتخت نسبت به سایر شهرها است.

ارتقای کیفیت مچ بندهای الکترونیکی حجاج در حج 97

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: مچ بندهای الکترونیکی در حج سال 96 برای حجاج مورد استفاده قرار گرفت و نتیجه خوبی هم از این امر به دست آمد.

وی در ادامه تصریح کرد: مچ بندهای الکترونیکی برای حجاج دارای دو بخش فیزیکی که در طول سفر حج همراه زائر است و همچنین بخش دیگر بخش نرم افزاری مچ بندهای الکترونیکی بوده که در واقع حاوی اطلاعات مورد نیاز هر یک از زائران است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: بخش نرم افزاری مچ بندهای الکترونیکی می‌توانست در حوزه‌های مختلفی چون امداد و راهنمایی حجاج در مواقع مورد نیاز برای زائران کارایی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.