مهم‌ترین اخبار و رویدادهای شورای اسلامی شهر تهران از سوم تا دهم خرداد ماه را با یک کلیک در این گزارش مشاهده کنید.

بسته خبری جمعه///لزوم تقویت پتانسیل های گردشگری شبانه در تهران/طرح ترافیک جدید مهرماه محک جدی می‌خورد/به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شورای اسلامی شهر تهران در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آنها می پردازیم.

مجوز‌های برج باغ بعد از ۲۲ اسفند ۹۶ تخلف است

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه از گذشته تهران را به باغات آن می شناختند، گفت: در دوره های مختلف تاریخی باغات تهران توسعه پیدا کردند اما در سالهای اخیر با مصوبه برج باغ بخشی از باغات تهران از بین رفتند.

وی افزود: ما نمی گوییم هر آنچه که بوده از بین رفته، اما بخش قابل توجهی از باغات خشک شده است و کلیه مجوز‌های برج باغات که بعد از مصوبه ۲۲ اسفند شورای شهر صادر شده، تخلف است.

سخنگوی شورای شهر اظهار کرد: در مصوبه بودجه 97 یکی از مواردی که در شورا بر سر آن بحث شد، پیشنهاد کمیسیون محیط زیست برای اختصاص ردیف بودجه به منظور کمک به باغات با اولویت مناطق کم برخوردار از فضای سبز بود.

اعطا ادامه داد: 5 منطقه در اولویت قرار گرفتند. در سال 97 شهرداری تهران می تواند از این ردیف استفاده کند و تا سقفی که گفته شد به باغات کمک کند.

لزوم تقویت پتانسیل های گردشگری شبانه در تهران

حسن خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شهر یک موجود زنده است و شب و روز ندارد، اظهار کرد: محدودیت هایی وجود دارد که مانع از فعالیت اقتصاد شب در تهران شده است، در حالی که تهران به عنوان یک ابر شهر امکانات زیادی دارد که در شب بلااستفاده مانده است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران بر لزوم تقویت پتانسیل های گردشگری شبانه در شهر تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت هایی در شهر وجود دارد که در شب تعطیل می‌شود، افزود: در صورتی که این فعالیت ها هم اشتغال آفرین هستند و هم می توانند به رشد و توسعه درآمد پایدار شهر کمک کنند. اگر اقتصاد شب بدون موانع فعال شود، می تواند 40 درصد اقتصاد در گردش روز را کسب کند.

مصلحت و عقلانیت‌ به تظاهر و شعار در برابر دشمن اولویت‌ دارد

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: بی مناسبت نیست که امروز در مورد ویژگی‌های این حضرت سخن بگوییم‌.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به صبر و مدارایی که امام حسن مجتبی(ع) در برابر تهمت‌ها از خود نشان داد، تصریح کرد: ویژگی دیگر ایشان کرامت و بخشندگی است که تا می‌توانستند با کرامت ویژه‌ به نیازمندان کمک می‌کردند و امروز هم جمهوری اسلامی ایران باید این ویژگی‌ را احیا کند و کمک به نیازمندان را بدون گداپروری انجام دهد.

وی با بیان اینکه بزرگترین ویژگی‌ امام حسن مجتبی(ع) مصلحت‌ اندیشی ایشان بود، گفت: ایشان در ترجیح مصلحت جامعه به تمایل شخصی با معاویه صلح کردند؛ این امر نشان از شجاعت و قدرت امام حسن(ع) دارد که کمتر از رشادت برادر کوچکتر خود امام حسین(ع) نبوده است.

جلوگیری از رانت مهم‌ترین دستاورد طرح ترافیک جدید

مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران در شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران درخصوص ارزیابی طرح ترافیک جدید اظهار کرد: مهم‌ترین دستاورد این طرح جلوگیری از رانت است، چنانچه من و تمام اعضای شورا مانند تمام شهروندان برای تردد در محدوده طرح مبلغی را پرداخت می‌کنیم، این نگاه عادلانه است و جلوگیری از رانت برای شورای پنجم حرکت مثبتی محسوب می‌شود.

وی لحاظ کردن معاینه فنی برتر را اقدامی مفید دانست و افزود: همچنین زمان بندی ورود به محدوده طرح به نحوی که ورود به محدوده طرح در زمان پیک ترافیک گران‌تر باشد، اقدامی منطقی است.

عضو شورای شهر تهران جلوگیری از رانت را مهم‌ترین دستاورد اجرای طرح ترافیک جدید دانست و خاطرنشان کرد: باید میزان پیمایش را به عنوان یک شاخص در طرح ترافیک جدید لحاظ کنیم.

طرح ترافیک جدید مهرماه محک جدی می‌خورد

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه شورای شهر با اشاره به حضور بانوان قهرمان فوتسالیست ایران در صحن شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این قهرمانان توسط اعضای شورای شهر لوح تقدیر گرفتند و من از همه آن‌ها و مربیانشان تشکر می‌کنم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بحث طرح ترافیک هنوز در میان مردم داغ است، تصریح کرد: خیلی از افراد می‌خواستند بدانند با اجرای طرح جدید در چه وضعیتی قرار می‌گیرند و مشکلات آن چیست و از پورسید آقایی دعوت کردیم تا یکبار دیگر درباره نتایج طرح و ویژگی‌های آن توضیح دهد که این کار با حضور وی در صحن شورا انجام شد.

وی تصریح کرد: در ادامه یک طرح دو فوریتی توسط کمیسوین حمل و نقل و ترافیک در خصوص طرح ترافیک آژانس‌ها و وانت‌بارها و این موضوع مطرح شد که دو فوریت آن رأی نیاورد و قرار شد بررسی‌های جدی‌تر در کمیسیون مربوطه انجام شود. امیدواریم هرچه زودتر با حضور کارشناسان مربوطه بررسی‌هایی انجام شود و طرح مجدد به صحن آید.

کشور درگیر بحران‌های سخت تر از بحران‌های ابتدای انقلاب

 محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در مراسم تجدید بیعت با آ‌رمان‌های امام راحل در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در زمان امام خمینی(ره) و بعد از پیروزی انقلاب، سال‌های زیادی را با بحران‌های بسیار پشت سر گذاشتیم، در حالی که بحران‌های سیاسی و امنیتی داشته‌ایم، امام با درایت و وحدت آفرینی توانست از بحران‌ها ما را عبور کنیم و این انقلاب را تحویل مقام معظم رهبری دهد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: بحران‌های امروز اگرچه شبیه بحران‌های زمان انقلاب نیست، اما از آن‌ها سخت‌تر است و  امروز هم در شرایطی قرار داریم که شباهت‌هایی با همان بحران‌ها دارد.

وی  افزود: بحران‌های آن زمان را می‌توانستیم به مردم بگوییم، اما بحران‌های پیچیده فعلی را نمی‌توان به راحتی بیان کرد. امام توانست با ایجاد وحدت بین‌ احزاب و گروه‌ها از بحران‌ها عبور کند.

هاشمی در ادامه به موضوعات مربوط به شهرداری پرداخت و گفت: بعد از استعفای نجفی، شورا توانست در یک زمان مناسب شهردار را انتخاب کند و امروز افشانی شهردار شده و با تعهد و تخصصی که از او سراغ داریم، امیدواریم مشکلات مردم را حل کند.

رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر در زمان انتخابات قول‌هایی دادند که حتما به ثمر می‌رسانیم و امیدواریم که افشانی بتواند وضعیت ترافیک، آلودگی هوا و بافت فرسوده به سرانجام برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار