مردی که با جا زدن خود به عنوان یک شاهزاده سعودی به مدت یک دهه در شهر‌های مختلف آمریکا کلاهبرداری کرده بود، سرانجام به جرمش اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست، یک آمریکایی که با جا زدن خود به عنوان یکی از اعضای خانواده سلطنتی آل سعود، میلیون ها دلار از سرمایه داران کلاهبرداری کرده بود، چند ماه پس از بازداشت، به جرم خود اعتراف کرد.

کلاهبرداری که خود را شاهزاده سعودی جا زده بود سرانجام به جرم خود اعتراف کرد

«آنتونی گیگناک» 47 ساله یک تبعه کلمبیایی- آمریکایی است. او با پوشیدن لباس های گرانبها و تردد با خودروی لوکس فراری با پلاک دیپلماتیک، خود را یکی از شاهزادگان سعودی معرفی می کرد که به دنبال سرمایه گذاری برای پدربزرگش – یعنی پادشاه عربستان—است. اما پشت این زندگی لوکس، چیزی نبود جز ریاکاری و فریب. او فعالیت خود را از دهه 1990 در سراسر آمریکا از جمله شهر میامی آغاز کرد. این مرد اغلب خود را «سلطان بن خالد السعود» می نامید و با هویت جعلی به کلاهبرداری از  افراد در شهرهای مختلف آمریکا می پرداخت.

در سال 2017، او بار دیگر به شهر میامی بازگشت و در حالی که خود را یک دیپلمات و از اعضای خاندان سلطنتی جا زده بود، درصدد کلاهبرداری از افراد و به دست آوردن پول و املاک آنها بود که در نهایت اوایل سال 2018 به وسلیه پلیس شناسایی و بازداشت شد.

وی به مدت یک دهه در نقش جعلی یک شاهزاده سعودی فعالیت کرد. در این مدت فردی به نام «کارل ویلیامسون» مدارک مورد نیاز او از قبیل حساب بانکی مخصوص را جعل  و هر چیز دیگری را که وی برای کلاهبرداری نیاز داشت تهیه می کرد.

گیگناک از اتباع کشور کلمبیا است که در سال 1977 یک خانواده آمریکایی سرپرستی او و برادرش را بر عهده گرفت. در کودکی زندگی فلاکت باری را در محله های جنوبی بوگوتا تجربه کرد و در 7 سالگی به همراه برادرش به میشیگان رفت.  گفته می شود او در کودکی نیز یک بار خود را فرزند بازیگر معروف آمریکایی «دومینیک دی لوئیس» جا زد.

قرار است حکم وی در تاریخ 7 اوت اعلام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار