مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: سیستم تصفیه فاضلاب در این استان به سامانه پایش مانیتورینگ لحظه‌ای مجهز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید محمودی مدیر کل محیط زیست فارس گفت: با پیگیری کارشناسان حفاظت محیط زیست و بر اساس رسالت سازمان محیط زیست مبنی بر حفظ سلامت و نشاط و جان مردم و حفظ محیط زیست سیستم‌های تصفیه فاضلاب واحد‌های صنعتی بزرگ به سامانه پایش مونیتورینگ به لحظه‌ای مجهز خواهند شد که با استفاده از این سامانه اطلاعات، کیفیت خروجی پساب واحد‌ها به طور مستمر و لحظه‌ای در اداره کل محیط زیست قابل دریافت و پالایش است.

وی افزود: با استفاده از این سامانه نظارت بر فاضلاب خروجی کارخانجات دقیق و سریع و بدون حضور بازرس و کارشناس در محل کارخانه انجام می‌شود.

محمودی تصریح کرد: در حال حاضر فاز یک سیستم تصفیه فاضلاب اضطراری شهر شیراز به این سامانه مجهز شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در ادامه به پایش و کنترل صنایع آلاینده فاضلاب زا در استان تاکید کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۹۶ بازدید توسط کارشناسان از واحد‌های صنعتی فاضلاب زا صورت گرفته است.

محمودی افزود: در راستای حفظ محیط زیست استان همچنان فعالیت کلیه صنایع را تحت کنترل و نظارت داریم و کارشناسان محیط زیست در ساعات مختلف اقدام به نمونه برداری از خروجی فاضلاب کارخانجات می‌کنند و این امر نقش به سزایی در کنترل مستمر صنایع فاضلاب زا دارد و با فعالیت بیش از۷آزمایشگاه معتمد در استان فارس در بحث آزمایشات، منابع آلاینده آب و اندازه گیری پارامتر‌های آلاینده صنایع به خوبی انجام می‌شود.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار