واشنگتن تایمز گزارش داد آمریکا می‌خواهد ناتو را به افزایش حضور نظامی در عراق ترغیب کند.

تلاش‌های پشت پرده آمریکا برای تقویت حضور نظامی ناتو در عراق به بهانه‌های واهیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن تایمز، آمریکا می خواهد ناتو را به افزایش حضور نظامی در عراق ترغیب کند اما اگر مقتدی صدر بخواهد به وعده خود برای خروج نیروهای غربی از عراق عمل کند، این نقشه نقش بر آب خواهد شد.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: در حالی که ارتش آمریکا قصد دارد ماموریت خود را در (باصطلاح) مبارزه با تروریست های وهابی صهیونیستی داعش به یک ماموریت بلندمدت تغییر دهد، پنتاگون در پشت پرده در تلاش است تا متحدان خود را در ناتو متقاعد کند تا نقش چشمگیرتری ایفا و نیروهای بیشتری به این کشور اعزام کنند.

منابع پنتاگون به واشنگتن تایمز گفته‌اند جیمز متیس، وزیر دفاع قصد دارد ماه آینده در جلسه ناتو در بروکسل برنامه‌ای را ارائه دهد و خواستار حضور تعداد بیشتری از نیروهای این ائتلاف در عراق شود.

مقامات آمریکایی می‌گویند این تغییر اساسی که هنوز به صورت علنی اعلام نشده است، ماموریت عراق را به یک عملیات طولانی‌تر تبدیل می کند که بیشتر بر پایه مشاوره و حضور نیروهای چند ملیتی مشابه با عملیات فعلی به هدایت آمریکا در افغانستان خواهد بود و تمرکز اصلی آن بر تقویت هر چه بیشتر نیروهای امنیتی عراق خواهد بود.

به گفته منابع آگاه، پیشنهاد وزارت دفاع آمریکا برای ایجاد تغییرات در ماموریت عراق نه واکنش به بدتر شدن اوضاع است و نه نشانه این که عناصر داعش در این کشور یا در سوریه در حال قدرت گرفتن هستند. بلکه مقامات به تایمز گفتند این تغییرات حاکی از گام بعدی در جهت توسعه ماموریت آمریکا در عراق است و اگر متحدان واشنگتن در ناتو همکاری کنند می تواند به توسعه ماموریت کلی آمریکا در عراق در آینده نزدیک کمک کند.

اما اگر ائتلاف جدید حاکم در بغداد تلاش کند نیروهای آمریکایی و متحدانش را در آینده نزدیکی از این کشور بیرون براند، نقشه پنتاگون برای حضور نیروهای چندملیتی در عراق نابود خواهد شد.

انتهای پیام/

آمریکا برای تقویت حضور نظامی ناتو در عراق تلاش می‌کند

برچسب ها: عراق ، آمریکا ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار