دبیر ستاد توسعه فناوری وهوایی گفت: از اقدامات مهم ستاد هوایی توسعه و تکمیل زنجیره تأمین قطعات و زیرمجموعه‌های هوایی با تکیه بر بخش خصوصی بوده است.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛   منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص توسعه فناوری‌های مورد نیاز صنعت هوایی کشور، بیان کرد: توسعه محصولات و فناوری‌های راهبردی متناسب با نیاز‌های کشور اقدامات خوب ستاد در این چند سال اخیر بوده است که نتایج این موضوع در صنعت هوایی کاملا مشهود است.

وی افزود: در این زمینه برخی اقدامات مانند «طراحی و ساخت بالگرد ۸ نفره صبا ۲۴۸ (۹۰ %)»، «هواپیمای ۷۲ نفره با موتور توربوفن (۴.۵%)» و «طراحی و ساخت بالگرد سبک پیستونی سورنا (۸۰%)» صورت گرفته است.

به گفته منطقی، همچنین «طراحی و ساخت دو نمونه مهندسی هواپیمای دو موتوره پیستونی ۶ نفره فجر ۳۳ (۸۲.۴%)» و «طراحی و ساخت رادار هوا پایه (۳۴%)» از دیگر اقدامات موثر ستاد در حوزه توسعه محصولات و فناوری‌های راهبردی هوایی است.

وی همچنین تصریح کرد: از دیگر اقدامات ستاد در این بخش می‌توان به «تبدیل هواپیمای توپولف ۱۵۴ به هواپیمای آتش‌نشان (۸۱%)»، «توسعه و تکمیل زنجیره تأمین قطعات و زیرمجموعه‌های هوایی با تکیه بر بخش خصوصی (۴۰%)» و «طراحی و ساخت اویونیک ماژولار (شروع)» اشاره کرد.

انتهای پیام/

توسعه محصولات و فناوری‌های راهبردی هوایی متناسب با نیازهای کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار