منابع خبری ژاپن اعلام کردند توکیو امکان برگزاری مذاکرات میان وزیران خارجه این کشور و کره شمالی را در ماه اوت برررسی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های محلی ژاپن روز چهارشنبه اعلام کردند این کشور امکان برگزاری مذاکرات مستقیم بلندپایه با کره شمالی را احتمالا در ماه اوت (مرداد شهریور)  میان وزیران امور خارجه دو کشور بررسی می‌کند.

روزنامه «مینشی» به نقل از منابع دولتی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، اعلام کرد ممکن است مذاکراتی میان تارو کانو، وزیر امور خارجه ژاپن، و ری یونگ هو، همتای کره شمالی وی، در حاشیه مجمع منطقه‌ای اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا، آسه آن که در ماه اوت در سنگاپور پیش بینی شده است،  برگزار شود.  خبرگزاری کیودو ژاپن نیز به اخبار مشابهی در این خصوص اشاره کرده است.

یوشیهیده شوگا، سخنگوی دولت ژاپن، در واکنش به این خبر‌ها گفت: «هیچ تصمیمی گرفته نشده است».

شوگا افزود وی هنوز مطمئن نیست که وزیر امور خارجه ژاپن در نشست آسه آن شرکت خواهد کرد یا خیر.

با وجود این، به نوشته کیودو و مینشی مقامات ژاپن پیش از تصمیم گیری برای برداشتن گام‌هایی به جلو، نتایج مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی را که برای ۱۲ ژوئن در سنگاپور پیش‌بینی شده است، ارزیابی خواهند کرد. تازه‌ترین مذاکرات میان توکیو و پیونگ‌یانگ در سطح وزیران به سال ۲۰۱۵ مربوط می‌شود که این مذاکرات نیز به مناسبت برگزاری نشست آسه آن صورت گرفت.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، از مدت‌ها پیش موضع سختی را درباره مذاکره با کره شمالی حفظ و ادامه فشار حداکثری را برای این مذاکره با کره شمالی «مذاکره کردن درباره مذاکره» نباشد، خواستار شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار