معاون استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از عدم معرفی جذابیت‌های گردشگری استان در سطح ملی گفت:متأسفانه معرفی توانمندی های استان هنوز جزء اولویت های مدیران قرار نگرفته است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی صبح امروز در کارگروه میراث فرهنگی و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت:همه دستگاه‌ها و نهادها باید نهایت همکاری و مساعدت را با فعالان بخش گردشگری داشته باشند.

 

وی با اشاره به ضرورت ترسیم چشم‌انداز گردشگری استان بیان کرد:وقتی فردی را تشویق به فعالیت در بخشی از گردشگری می‌کنیم باید صرفه و صلاح اقتصادی او را در نظر داشته باشیم.

 

علوی مقدم ادامه داد:به عنوان مثال اگر بخش زیادی از خانه‌های یک روستا اقامتگاه بوم گردی شوند،سود اقتصادی خود را برای فعالان در این عرصه از دست خواهند داد که این مهم باید مد نظر میراث فرهنگی قرار گیرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود:نکته دیگری که در بحث اقامتگاه‌های بوم گردی باید در نظر گرفته شود این است که در اعطای مجوز اولویت را به افراد بومی همان منطقه بدهیم چرا که در این صورت اقدام مؤثری در ماندگاری افراد بومی در منطقه صورت گرفته است.

 

وی گفت:دقت در جانمایی اقامتگاه‌های بوم گردی،کنترل هزینه کرد تسهیلات اعطایی و میزان فاصله یک اقامتگاه بوم گردی با اقامتگاه دیگر بسیار حائز اهمیت است.

 

علومی مقدم با انتقاد از عدم معرفی جذابیت‌های گردشگری خراسان جنوبی در سطح ملی اظهار کرد:اگر ظرفیت‌های گردشگری استان را به سایر استان‌ها معرفی نکنیم در حق مردم خراسان جنوبی ظلم کرده‌ایم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت:هر هزینه‌ای که در بخش گردشگری داشته باشیم بی‌شک یک سرمایه‌گذاری است چرا که معرفی جذابیت‌های گردشگری موجب جذب سرمایه‌گذار می‌شود.

 

وی اظهار کرد:هر اقدامی که در حوزه گردشگری انجام می‌دهیم باید به گونه‌ای باشد که اثری ماندگار در ذهن بازدیدکننده داشته و از طرف دیگر با اقلیم و فرهنگ مردم منطقه سازگار باشد.

 

علوی مقدم یادآور شد:اقداماتی که در حوزه گردشگری در خراسان جنوبی انجام شده است موجب افزایش ۲۰ درصدی اقامت و رشد ۲۳ درصدی بازدید از نقاط گردشگری استان نسبت به سال گذشته شد اما تا ایده‌آل‌ها فاصله بسیار زیادی داریم.

انتهای پیام/غ

معرفی جذابیت‌های گردشگری موجب جذب سرمایه‌گذار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار