رییس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به وضعیت هوای شهر مشهد، مراکز اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی این دانشگاه در حالت آماده باش درآمدند.

مراکز اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی به حالت آماده باش درآمدند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ شهرام طاهر زاده رییس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به قرار گرفتن هوای شهر مشهد در وضع ناسالم برای ارائه خدمات مناسب به بیماران، مراکز اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی این دانشگاه در حالت آماده باش درآمدند.
 
وی افزود: بر این اساس آمبولانس‌های اورژانس 115 شهر مشهد در مناطق پرتردد (امامیه، خاقانی، خیام شمالی، بلوار سرافرازان، محدوده سمزقند، بلوار چمن، بلوار شهید کریمی و شهرک لشکر) مستقر شده اند.

وی گفت: بیمارستان‌های شهر مشهد نیز برای ارائه خدمات به بیماران تنفسی و قلبی در آمادگی قرار دارند.

رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد توصیه کرد: با هدف حفظ سلامت در شرایط آلودگی هوا افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، تنفسی و آسم حتی الامکان از حضور در محیط‌های باز خودداری و در صورت اجبار از ماسک استفاده کنند.
 
طاهر زاده افزود: مردم نیز از روشن کردن آتش در معابر عمومی، سوزاندن لاستیک و یا عملیات قیر گونی خودداری و تا جایی که امکان دارد از وسایل نقلیه عمومی به جای خودروی شخصی استفاده کنند.

وی متذکر شد: مردم مراقب باشند هنگام حضور در جایگاه‌های سوخت گیری از سر ریز شدن سوخت مورد نیاز خودروی خود جلوگیری و با مشارکت و خود آگاهی از هر رفتاری که به نوعی بر شرایط نامساعد هوا می‌افزاید خود داری کنند.
 
انتهای پیام//ا.س
 

آمادگی مراکز اورژانس در شرایط ویژه آلودگی هوای مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.