در هفته‌ای که گذشت، جامعه مطبوعاتی و ادبیاتی کشورمان یکی از پیشکسوتان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اتفاقاتی در حوزه ادبیات در هفته گذشته رخ داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می شود:

 

انتشار کتاب «کلید کوچولو» به زبان انگلیسی

کتاب «کلید کوچولو» نوشته ابراهیم قدردان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زبان انگلیسی منتشر شد.

این کتاب از مجموعه کتاب‌های مرغک است که طراحی و تصویرگری آن را علی خدایی بر عهده داشته و مترجم آن سیامک مظلومی است.

کتاب «کلید کوچولو» از مجموعه داستان‌های تخیلی است که با خیال‌پردازی کودک را وارد دنیای خود می‌کند.

 

فهرست خرید یک میلیارد تومانی کتاب از ناشران اعلام شد

در زمان برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فهرست ۱۵۹۹ عنوان کتاب در ۷۰۳۱۸ نسخه به مبلغ کل ۱۰ میلیارد و ۸۴۹ میلیون و ۲۴۳ هزار ریال توسط کارگروه انتخاب و خرید کتاب مشخص شد.

فهرست این خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تارنمای هیأت انتخاب و خرید کتاب بارگذاری شده و قابل دسترس است.

این خرید‌ها بر مبنای سهمیه خرید از ناشران خصوصی متناسب با متراژ غرفه‌های نمایشگاهی و بر حسب الگوی مندرج در دستورالعمل این کارگروه انجام شده است.

 

ناصر یمین مردوخی درگذشت

ناصر یمین مردوخی کردستانی شاعر و روزنامه نگار و پیشکسوت اصحاب رسانه درگذشت. این روزنامه‌نگار با ۶۴ سال سابقه، حضوری پر رنگ در عرصه‌های نویسندگی، خبرنگاری و سردبیری رسانه‌ها داشت. او در یک سال گذشته، چندین بار در بیمارستان بستری شده و تحت درمان قرار گرفته بود. مراسم تشییع پیکر او 9 خرداد ماه برگزار شد.

 

کتاب جدید مصطفی رحماندوست وارد بازار شد

کتاب «شاخه‌ها در باد ریشه‌ها در خاک» نوشته مصطفی رحماندوست راهی بازار شد. این کتاب با تصویرگری یگانه یعقوب‌نژاد و طراحی گرافیکی نرگس زیانی منتشر شده است.

مصطفی رحماندوست در این کتاب داستان دو نهالی را روایت می‌کند که تنها دوست یکدیگر بودند و با هم از آفتاب جان می‌گرفتند و با باران سیراب می‌شدند. با هم بزرگ شدند و دیگر نهال نبودند. آن‌ها درختان کوچکی بودند که از زندگی در کنار هم لذت می‌بردند. تا این‌که آدم‌ها به سراغشان رفتند و با دیواری بین آن‌ها فاصله انداختند. داشتن دوستان خوب می‌تواند منجر به زندگی شادتر و اجتماعی‌تر بشود. به هر حال، بعضی اوقات حفظ دوستی‌ها به همین راحتی‌ها هم نیست. در این داستان دو درخت بعد از جدایی غمگین می‌شوند و رشدشان متوقف می‌شود. آن‌ها تصمیمی می‌گیرند که ...

 

راه‌یافتگان به مرحله داوری جایزه فرشته اعلام شدند

چهارمين دوره جایزه داستانی فرشته با موضوع «آژير قرمز» در بخش داستان با معرفی نفرات برگزیده به مرحله داوری نهایی رسید.

محمدعلی حیدری مدیر روابط‌عمومی جايزه فرشته گفت: هیئت انتخاب بخش داستان در این دوره متشکل از اميد بلاغتی، حسین پاکدل، كاوه فولاديی نسب، حسن محمودی و شيوا مقانلو فعالیت خود را از ارديبهشت 97 آغاز کرد.

وی افزود: جايزه منتخب هيات داوران برای نفر اول تنديس «جايزه فرشته»، لوح تقدير، بن خريد شهركتاب و مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ريال جايزه نقدی است و جايزه ۱۰ نفر برگزيده هيات داوران: لوح تقدير به همراه بن خريد شهركتاب و چاپ اثر به صورت يك جلد كتاب خواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار