مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۱۲۱ تعاونی فعال در استان وجود دارد که ۱۵ درصد آن را بانوان تشکیل داده اند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از  روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به این آمار، تعداد تعاونی‌های تشکیل شده توسط بانوان در استان، ۳۲۶ تعاونی است.

وی افزود: بر حسب نوع فعالیت تعاونی‌های فعال بانوان، در حال حاضر نزدیک به ۱۸۷ تعاونی در بخش تولیدی، ۴ تعاونی در بخش توزیعی و ۵۰ تعاونی در بخش خدمات مشغول فعالیت هستند.

جهاندیده با اشاره به اینکه تعاوین‌های فعال زنان استان در ۱۰ گرایش (خدمات، حمل ونقل، تامین نیاز تولید کنندگان، فرش دستباف، تامین نیاز صنوف خدماتی، چند منظوره، صنعتی، عمران، تامین نیاز مصرف کنندگان، مسکن) فعالیت می‌کنند گفت: بیشترین تعداد اشتغال بانوان در گرایش صنعتی و رشته صنایع دستی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه زنان به عنوان ظرفیت بزرگ اجتماعی، تقاضای بیشتری برای حضور و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی دارند افزود: تشویق و حمایت از تشکیل شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی بانوان، آموزش مهارت شغلی زنان و تعاونی‌های بانوان از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی نظیر دوره مهارت ایجاد اشتغال در تعاونی‌های بانوان، مهارت‌های تعاونی‌های مشاغل خانگی برای مدیران عامل، هیات مدیره و اعضاء را از جمله برنامه‌های این اداره کل برای حمایت، توسعه و آموزش بانوان در حوزه تعاونی‌ها است.

انتهای پیام/ع

۲ هزار و ۱۲۱ تعاونی فعال در استان وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار