ساکنان اردوگاه یرموک پس از آزادسازی آن از چنگ تروریست‌های داعش، بازگشت به خانه‌های خود را آغاز کردند.

آغاز بازگشت مردم به اردوگاه یرموک در دمشقبه گزارش حوزه  تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از النشره، با اینکه بیشتر ساختمان‌های اردوگاه یرموک در غوطه شرقی دمشق تخریب شده است، اما مردم بازگشت به خانه هایشان را آغاز کرده و نمایندگان نیرو‌های مسلح سوریه مدارک شناسایی این افراد را در ورودی اردوگاه بررسی و به آن‌ها اجازه ورود می‌دهند.

از سوی دیگر، مارک لوک، هماهنگ‌کننده امور انسان دوستانه سازمان ملل در گزارش خود در شورای امنیت اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم به دنبال توقف درگیری‌ها در سوریه ۲۰۰ هزار نفر به خانه‌های خود بازگردند.

وی افزود: سازمان‌های بشردوستانه فعالیت‌های خود را با دولت سوریه و همچنین روسیه و صلیب سرخ جهانی برای رساندن کمک‌های انسان دوستانه و ضروری به دست مردم سوریه در تمامی مناطق این کشور افزایش داده‌اند.

مارک لوک با اشاره به شرایط انسانی بسیار پیچیده در شهر عفرین اعلام کرد: آب آشامیدنی و دارو برای آوارگان و ساکنان این شهر فراهم شده است.

وی تاکید کرد تمامی بیمارستان‌های این شهر تعطیل شده است و بیشتر کادر پزشکی شهر را ترک کرده‌اند.

هماهنگ کننده امور انسان دوستانه سازمان ملل گفت: بیش از ۸۰ هزار نفر در ماه میلادی گذشته به شهر ادلب بازگشته‌اند که علت آن افزایش نیاز به کمک‌های بشردوستانه و خدمات پزشکی فوری بوده است.

وی در پایان اعلام کرد کمپین‌های واکسیناسیون و کمک‌های پزشکی ضروری در حال آغاز فعالیت‌های خود هستند و بیش از یک میلیون کودک سوری واکسن فلج اطفال دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار