با اقدامات نظامی عربستان سعودی و امارات در یمن، بحران انسانی در این کشور رو به وخامت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، با اقدامات نظامی عربستان سعودی و امارات در یمن، بحران انسانی در این کشور رو به وخامت است.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بدترین بحران انسانی در جهان ممکن است خیلی وخیم تر شود. در یمن، کشوری که حدود هشت میلیون نفر در آستانه قحطی هستند و بدترین شیوع بیماری وبا در حال فراگیر شدن در این کشور است، مهمترین بندر آن هدف تهاجم جدید در طی جنگ داخلی سه ساله قرار گرفته است. نیروهای یمنی با حمایت امارات عربی متحده و عربستان سعودی به دنبال محاصره و در نهایت تصرف حدیده هستند، شهری با هفتصد هزار جمعیت که محل ورود هفتاد درصد از کمک هایی است که میلیون ها نفر را در این کشور زنده نگه می دارد. آمریکا که به ائتلاف سعودی-امارات کمک های تسلیحاتی و اطلاعاتی می کند، باید از نفوذ خود برای جلوگیری از این خطر استفاده کند.

سعودی ها و برخی از حامیان آنها در واشنگتن بر این عقیده اند که اگر بندر حدیده از چنگ حوثی‌ها خارج شود،کمک رسانی بهتر انجام خواهد شد. اما گروه های امدادرسان به گونه دیگری می اندیشند.  هرگونه وقفه در ارسال کمک به حدیده می تواند کشور را دچار قحطی کند و در نتیجه مبارزه با شیوع وبا که تا کنون بیش از یک میلیون نفر را آلوده کرده است، تقریباً غیرممکن می شود.

تشدید بحران نظامی در یمن کاری غیرمنطقی است، زیرا در حال حاضر احتمال حل و فصل سیاسی اوضاع در این کشور وجود دارد. اما سعودی ها و اماراتی ها مشکل آفرین هستند زیرا پیشنهاد چنین توافقی را رد می کنند. ظاهرا اماراتی ها بیشتر تمایل دارند به جای پایان دادن به این جنگ، کنترل خود را بر بنادر یمن بیشتر کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار