عضو شورای استان تهران گفت: 15 روستای شهرستان فیروزکوه‌ که هدف گردشگری‌اند، فاقد راه روستایی آسفالته‌ هستند.

عدم هماهنگی در ترمیم راه‌های تخریب شده/ مسیرهای فاقد آسفالت که منتهی به مناطق گردشگری هستندجلال بنّار‌ نماینده شهرستان فیروزکوه در شورای استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه شهر فیروزکوه‌ فاقد راه کمربندی‌ است، اظهار کرد: تمام ترددها‌ از تهران به استان‌های سمنان و مازندران از محور 45 متری شهر فیروزکوه‌ انجام می‌شود و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هیچ نوع تمهیدی‌ در این خصوص نیاندیشیده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه بودجه شهرداری فیروزکوه‌ بسیار محدود ( در حدود 15 میلیارد تومان ) است و قابلیت‌ این را ندارد که آسفالت 5 کیلومتر‌ جاده اصلی این محور را ( حدود 5 میلیارد هزینه دارد ) انجام دهد، لذا از مسئولان‌ سازمان راهداری و حمل و نقل و تمامی دست‌اندرکاران خواهشمندیم به فیروزکوه‌ به چشم فرزند ناخوانده استان تهران نگاه نکنند، زیرا فیروزکوه‌ بزرگترین شهرستان استان و نیازمند حمایت ویژه است.

وی در خصوص محور سمنان به فیروزکوه‌ گفت: مسیر حوزه استحفاظی‌ شهرستان فیروزکوه به کندی پیش می‌رود، اما در استان سمنان از ابتدا با سرعت پیشرفت کرده و در حال اتمام است.

عضو شورای استان تهران با بیان اینکه بعضی از راه‌های روستاهای‌ شهرستان فیروزکوه‌ به دلیل تردد زیاد کامیون‌های سنگین کارخانجات احداث شده در این روستاها به شدت تخریب شده است، گفت: اداره راهداری و حمل و نقل ترمیم این راه‌ها را وظیفه‌ کارخانه‌های‌ موجود در روستاها می‌داند و این کارخانه‌ها مانند کارخانه سیمان فیروزکوه و سیمان فراز و تأمین ماسه ریخته‌گری،  این وظایف را جزء وظایف ذاتی اداره راهداری و حمل و نقل می‌دانند. در این پاس‌کاری‌ها فقط و فقط مردم روستاهای این شهرستان متضرر شده‌اند و کسی هم پاسخگوی این عدم هماهنگی نیست.

وی افزود: با توجه به سیل‌خیز بودن منطقه و آورده‌های ناشی از آن همواره در محورهای روستایی شاهد تصادفات خطرناک بسیار زیادی هستیم‌؛ متأسفانه اداره راه نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی‌ این آورده‌ها هیچ اقدامی نکرده است.

بنار‌ با بیان اینکه پیگیری‌های مکرر در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز شهرستان‌ ( 10 نقطه ) به ویژه‌ پیچ روستای هرنگ‌ در محور اصلی تهران – فیروزکوه‌ انجام شده است، گفت: متأسفانه تاکنون هیچگونه اعتباری حتی برای مطالعه یا اصلاح آن اختصاص داده نشده است.

عضو شورای استان تهران با بیان اینکه 15 روستای شهرستان فیروزکوه‌ فاقد راه روستایی آسفالته‌ است، گفت: بخشی از این راه‌های روستایی مانند تنگه‌ و‌اشی و غار بورنیک‌ هر‌ند و سیاهر‌ود لزو‌ر، متعلق به روستاهای هدف گردشگری در استان تهران هستند.

وی در پایان با اشاره به نارسایی‌های موجود گفت: در بعضی از مواقع به خود این نهیب‌ را می‌زنم که آیا شهرستان فیروزکوه در استان تهران واقع شده است و چرا باید این همه محرومیت‌ را شاهد باشیم؟

انتهای پیام/

ناهماهنگی در ترمیم راه‌های تخریب شده شهرستان فیروزکوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار