نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد از حضور نظامی نیرو‌های روسیه در اوکراین انتقاد کرد.

نیکی هیلی: روسیه باید نیروهایش را از شرق اوکراین خارج کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز گذشته (سه شنبه) از حضور نظامی روسیه در اوکراین انتقاد کرد و از مسکو خواست نیروهای خود را از این کشور خارج کند.

وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد: «درگیری ها در اوکراین نمونه بارز نقض مستقیم حاکمیت یک کشور عضو بوسیله یک کشور عضو دیگر است. این دقیقا یک سوء‌رفتار آشکار است. تا زمانی که روسیه به اقدامات ظالمانه خود در اوکراین پایان ندهد، موضع آمریکا در این خصوص تغییر نخواهد کرد. ما حضور روسیه در شرق اوکراین و جدا شدن آن از کریمه را محکوم می کنیم.»

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: تا زمانی که روسیه، شبه جزیره کریمه را به کنترل اوکراین بازنگرداند، تحریم های آمریکا همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند و تا زمانی که روسیه نیروهای خود را از شرق اوکراین خارج نکند و به توافق مینسک پایبند نباشد، تحریم های ما در پاسخ به سوء رفتارهای این کشور در بخش شرقی اوکراین همچنان باقی خواهد ماند.

نیکی هیلی در حالی صحبت از خروج نیروهای روسیه از اوکراین کرده است که بسیاری از نیروهای آمریکایی همچنان در کشورهای افغانستان، عراق و سوریه حضور نظامی دارند.

نیکی هیلی این اظهارات را در نشست شورای امنیت سازمان ملل با محوریت نقش ادعایی روسیه در ساقط کردن یک هواپیمای تجاری در سال 2014 بیان کرد. این درحالی است که کاخ کرملین دست داشتن روسیه در سرنگونی هواپیمای مالزیایی بر فراز اوکراین را در سال 2014 رد کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته میلادی 7 شخص روس را به همراه شرکت ها و نهادهایی که در کنترل و مالکیت آنها قرار داشت، به بهانه برخی اقدامات مسکو از جمله حضور نظامی نیروهای آن در اوکراین در سال 2014، تحریم کرد.

پس از همه‌پرسی سال 2014 در شبه جزیره کریمه، با رای 97 درصد از مردم، این منطقه به روسیه الحاق شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار