90 هزار خانه‌ بی‌دوام در شهرها و روستاهای استان کهگیلویه وبویراحمد وجود داردکه نیازمند بهسازی و مقاوم سازی هستند.

90 هزار خانه‌ بی‌دوام در شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ زلزله کرمانشاه و یاسوج در نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور کارشناسانی از استان فارس تشریح شد.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان این که باید برای زلزله پیشگیری لازم را داشته باشیم اظهار کرد:با توجه به زلزله های اخیر در استان وضعیت را آسیب شناسی و برنامه ریزی کرده ایم.
 
ابراهیم فرزانه گفت: از 70 هزار واحد مسکونی روستایی که در کهگیلویه وبویراحمدوجود دارد تعداد 50 هزار واحد مسکونی بی‌دوام و 23 هزار واحد آن‌ها بادوام هستند.
 
وی افزود: با توجه به آمار سال 95 از تعداد 98 هزار واحد مسکونی شهری در استان تعداد 62 هزار واحد بادوام و تعداد 36 هزار واحد بی‌دوام هستند.
 
فرزانه ادامه داد: 90 هزار واحد مسکونی در کل شهرها و روستاهای استان نیاز به مقاوم‌سازی دارند.
 
وی گفت: اگر سالانه 10 هزار واحد را با ارائه تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی کنیم ظرف 5 سال می‌توانیم واحدهای بی‌دام را مقاوم کنیم.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها 3 هزار نفر در نوبت وام قرار دارند افزود: ما برایپرداخت وام کم بهره 25 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد پرداخت با بانک ها مشکل ضمانتی و وثیقه را داریم که باید این مساله حل شود.
 
انتهای پیام/غ

50 هزار واحد بی‌دوام در روستا هستند

برچسب ها: تسهیلات ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.