اسد درانی، رئیس سابق سازمان اطلاعات پاکستان برای پاسخگویی به سوالاتی درباره کتابی که به تازگی با عنوان «تواریخ جاسوسی» نگاشته بود، به مقر ارتش احضار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اسد درانی، رئیس سابق سازمان اطلاعات پاکستان برای پاسخگویی به سوالاتی درباره کتابی که به تازگی با عنوان «تواریخ جاسوسی» نگاشته بود، به مقر ارتش احضار شد.

سرلشکر «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش پاکستان تصمیم گرفته کمیته‌ای تحقیقاتی برای بررسی این موضوع و جزئیات آن تشکیل دهد.

وی افزود: «با سازمان‌های مسئول برای ممنوع الخروج کردن «اسد درانی» مکاتبه شده است.»

منابع آگاه اعلام کردند، ارتش پاکستان برای ممنوع الخروج کردن رئیس سابق سازمان اطلاعات به وزارت کشور و آژانس تحقیقات فدرال مراجعه کرده است.

«اسد درانی» بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲ رئیس سازمان اطلاعات پاکستان بوده است.

وی به تازگی کتابی با رئیس سابق سازمان اطلاعات هند به صورت مشترک نوشته است که در آن به موضوعاتی همچون عملیات کارگل، عملیات نیرو‌های آمریکایی علیه اسامه بن لادن در منطقه ایبت آباد، دستگیری کلبوشن یادو، حافظ سعید، کشمیر و برهان وانی پرداخته است.

کتاب رئیس سابق سازمان اطلاعات پاکستان با انتقاد گسترده شخصیت‌های سیاسی این کشور روبرو شده است. بسیاری اظهارات و مواضع «درانی» در این کتاب را بر خلاف منافع ملی پاکستان می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار