رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملیات‌های منجر به کشف دراستان نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد دارد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ در خصوص عملیات صورت گرفته در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در دو ماهه سالجاری بیش از ۴۹۷ عملیات منجر به کشف تنها در حوزه انتظامی استان انجام شده است که نسبت به دو ماه اول سال گذشته ۲۴ درصد رشد دارد.
سرهنگ سامان غنی زاده افزود: در عملیات‌های کشف شده مذکور ۴۳۳ نفر قاچاقچی دستگیر و ۲۱۸ دستگاه خودروی مورد استفاده در قاچاق توقیف و تحویل مقامات قضایی شد.
وی با اظهار اینکه یکی از اهداف مهم قرارگاه قاچاق، در حوزه مرزبانی جلوگیری از ورود کالای قاچاق به داخل کشور و در حوزه انتظامی برخورد با پرونده‌های کلان می‌باشد بیان کرئ: در همین راستا در دو ماه اول سالجاری ۱۲ مورد پرونده بالای ۱ میلیارد ریال در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان کشف کردیم.
سرهنگ غنی زاده اضافه کرد: ۲۷۵ هزار و ۵۴۱ پاکت انواع سیگار، ۳۹ هزار و ۹۰ ثوب انواع البسه و روسری، ۶ هزار و ۵۵۸ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، بیش از ۴۰ هزار لیتر انواع فراورده‌های نفتی، بالغ بر ۵۰ هزار قلم انواع داروی قاچاق و بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ قلم انواع قطعات یدکی خودرو‌ها از جمله موارد کشف شده در این دو ماه است.
به گفته رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ارزش اموال کشف شده در ۲ ماه سال جاری بیش از ۸۵ میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال می‌باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با جرایم جنایی اشاره کرد و گفت: در دوماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان شاهد کاهش ۴۴ درصدی وقوع قتل هستیم. همچنین امسال ۱۸۹ درصد از قتل‌ها منجر به کشف شده اند.
سرهنگ غنی زاده در رابطه با دلایل وقوع قتل‌ها گفت: حدود ۲۲ درصد از قتل‌ها ناشی از اختلاف حساب و منازعات مالی و ۱۲ درصد نیز مربوط به اختلافات خانوادگی می‌باشد.
انتهای پیام/ح


انجام ۴۹۷ عملیات منجر به کشف قاچاق کالا در آذربایجان غربی درسال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.