بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تیرماه در شیراز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید محمود موسوی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های فارس با بیان اینکه برای نخستین بار نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با همکاری انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان برگزار خواهد شد، گفت: این نمایشگاه از ۱۲ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شیراز برپا خواهد بود.

وی افزود: این نمایشگاه در ۵ سالن سرپوشیده و فضای باز نمایشگاهی و با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و تعدادی نماینده‌ی شرکت‌های خارجی فعال از جمله پنج شرکت از کشور‌های ژاپن، چین، فنلاند، ترکیه و امارات متحده عربی در زمینه‌ی تولید مصالح و لوازم ساختمانی و فعالان عرصه‌ی ساخت و ساز، برگزار می‌شود.

موسوی ادامه داد: تاکنون حدود ۶۰ درصد از فضای اختصاص یافته به آن با حضور شرکت‌هایی از سراسر کشور از جمله، فارس، سمنان، یزد، مرکزی، تهران، اصفهان، و آذربایجان غربی و همچنین نمایندگان محصولات خارجی پنج کشور یاد شده تکمیل شده است.

وی بیان کرد: پارسال بالغ بر ۴۹ عنوان نمایشگاهی را شاهد بودیم و در مجموع ۹۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی طی ۹۲ روز برپا شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس با بیان اینکه این عدد به لحاظ حجم متراژ فضای نمایشگاهی ۹.۸ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش داشته است، گفت: امسال نیز براساس مصوبات و هماهنگی‌های انجام شده در کارگروه استان و شورای ساماندهی نمایشگاه‌های فارس، تلاش می‌کنیم تعداد روز‌های نمایشگاهی را به ۱۰۸ روز و حجم فضای نمایشگاهی را به ۱۱۵ هزار مترمربع افزایش دهیم.

موسوی با اشاره به اینکه برگزاری ۶۰ عنوان نمایشگاهی در سال ۹۷ مد نظر قرار دارد، گفت: سال گذشته ۵ نمایشگاه جدید را در فارس برگزار کردیم که شامل نمایشگاه‌های قهوه، گردشگری، شیلات و آبزیان، طلا و جواهر وتجهیزات نمایشگاهی بود.

وی تاکید کرد که برای توسعه‌ی کمی و کیفی فعالیت‌های نمایشگاهی در فارس نیازمند ایجاد یا توسعه‌ی زیرساخت‌ها و انجام اقدامات رفاهی برای بازدیدکنندگان خواهیم بود و در کنار آن گسترش تعامل بخش خصوصی و دولتی.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با بیان اینکه سال گذشته زمینه‌ی جذب ۱۰ هیئت خارجی در ایام برپایی نمایشگاه‌های مختلف در شیراز فراهم شده است، گفت: سال ۹۷ با عنوان حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری نامیده شده است و باید همه تلاش کنیم که زمینه برای معرفی کالا‌های ایران و رونق تولید و کسب ثروت و درآمد بیشتر فراهم شود.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از ۱۲ تا ۱۵ تیرماه ۹۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برپا می‌شود.
انتهای پیام/ر

شیراز میزبان نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.