مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت:از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان روز 12 رمضان بیش از 4 هزار و 600 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پیرامون اجرای طرح «نذر خون» در ایام ماه رمضان اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان روز 12 رمضان بیش از 4 هزار و 600 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 3 هزار و 100 نفر موفق به اهدای خون شدند، افزود: با توجه به اینکه خون و فراورده‌های خون یک بافت زنده است و تاریخ انتقضای محدودی دارد، اهدای خون باید به صورت روزانه، مستمر و تدریجی باشد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: روزانه در استان اصفهان 450 واحد خون مورد نیاز است و لازم است به همین تعداد افراد مبادرت به اهدای خون کنند.

وی با اشاره به ساعات کار مراکز انتقال خون در ماه رمضان گفت: مرکز اهدای خون میدان خواجو در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 7 صبح تا 19:30 و پس از افطار از ساعت 21 تا 24 آماده خون‌گیری است.

زینلی ادامه داد: اهدا کنندگان قادرند به صورت حضوری یا اینترنتی قبل از مراجعه از طریق سایت مرکز نوبت‌گیری اینترنتی داشته باشند و برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی بیان کرد: بیش از 97 درصد اهداکنندگان خون مردان بودند و تنها 3 درصد خون توسط بانوان اهدا شده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان با تاکید بر عدم هجوم اهداکنندگان برای خون‌دهی در شب‌های قدر گفت: در شب‌های قدر معمولاً با ازدحام اهداکنندگان مواجه خواهیم شد لیکن از افراد خواهشمندیم نذر خود را به شب‌های قدر اختصاص ندهند و زودتر از آن اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: اخبارپزشکی ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.