استاندار خوزستان گفت: طرح توسعه 29 مخزن نفتی در خوزستان با رقم 5.5 میلیارد دلار در شورای اقتصاد کشور به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با اشاره به تصویب طرح توسعه ۲۹ مخزن نفتی در نشست شورای اقتصاد کشور بیان داشت: با اجرای این طرح طی مدت 2 سال تولید روزانه نفت در کشور بین 270 تا 360 هزار بشکه افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه از ۲۹ مخزن تولید نفت، ۲۷ عدد در محدوده مناطق نفتخیز جنوب قرار دارند، تصریح کرد: از تعداد مذکور، ۲۳ مخزن آن در استان خوزستان قرار گرفته اند.

شریعتی ارزش کل این طرح را 5.5 میلیارد دلار عنوان کرد و اذعان داشت: مقرر شده این مبلغ طی 2 سال هزینه شود.

استاندار خوزستان سهم مناطق نفت خیز جنوب از این اعتبار را 4.6 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: با هزینه این اعتبار حدود 20 تا 25 هزار فرصت شغلی مستقیم و به تبع آن تعداد زیادی شغل غیرمستقیم ایجاد می گردد.

نماینده عالی دولت در خوزستان در ادامه اظهار داشت: ۴ درصد از این مبلغ معادل ۲۲۲ میلیون دلار به عنوان مسئولیت اجتماعی پروژه در نظر گرفته شده که سهم مناطق نفت خیز جنوب ۱۸۶ میلیون دلار و سهم استان خوزستان بیش از ۱۶۰ میلیون دلار است که مقرر شده در طول 2 سال این اعتبار در کلیه حوزه‌های زیرساختی هزینه گردد.

غلامرضا شریعتی تعیین توزیع این اعتبارات را از سوی شورای برنامه‌ریزی استان عنوان و اذعان کرد: استان می‌تواند در جهت توسعه و ارتقای شاخص‌ها این بودجه را هزینه کند و زمینه اشتغال جدی در استان را فراهم نماید.

وی در ادامه بیان داشت: مقرر شده در اجرای این طرح از نیروی بومی و متخصص استان استفاده شود و در همین راستا حمایت‌های جدی از سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان انجام شد تا نیروی ماهر و تکنسین مربوط به این حوزه‌ها تعلیم ببینند.

انتهای پیام/گ

تصویب طرح توسعه مخازن نفتی

برچسب ها: نفت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.