تمجید کارشناس سابق بی‌بی‌سی از آزادی بیان در حضور رهبر انقلاب +عکس

علی علیزاده کارشناس و تحلیلگر سابق بی‌بی‌سی، نوع برخورد رهبر انقلاب با صحبت‌های انتقادی یک دانشجو را مورد تحسین قرار داد.

رهبربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب عصر دیروز (دوشنبه) با صدها نفر از نفر از دانشجویان، نمایندگان تشکل‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و صنفی دانشجویان نشستی صمیمانه، پرشور، پرنشاط و سه ساعته‌ داشتند. دانشجویان در این دیدار  دیدگاه‌ها، انتقادها، پیشنهاد‌ها و مطالبات خود را از سه قوه و دستگاه‌های مختلف بیان کردند.

دیدار روز گذشته با حاشیه‌ای همراه بود؛ در این دیدار سحر مهرابی، عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم، با صراحت تمام انتقاداتی را از وضعیت کشور مطرح کرد که واکنش‌های بسیاری را در پی داشت.

علی علیزاده کارشناس و تحلیلگر سابق بی‌بی‌سی با انتشار پستی در صفحه‌ی اینستاگرام خود به این موضوع اشاره کرد و وجود چنین آزادی‌ بیانی را مورد تحسین قرار داد. وی همچنین تأکید کرد اگر فقط همین صحنه دیروز در دیدار رهبری با دانشجویان در این چهل سال اتفاق افتاده بود، کافی بود که هنوز هم پای انقلاب اسلامی مردم ایران وفادارانه بایستیم و برایش هزینه دهیم.

علیزاده در اینستاگرام نوشت:

"دانشجوی زن بی قدرت مقابل رهبر۸۰ میلیون می‌ایستد و سرتاپای نظام، سپاه، صداوسیما، نهادها، امنیتی‌ها و مهمتر از همه شخص رهبر را به صریح‌ترین شکل انذار می‌دهد، نقد می‌کند و امر به معروف و نهی از منکر. کجای منطقه چنین چیزی ممکن است؟ همین تک دستاورد انقلاب می‌ارزد به کل تاریخ ۲۵۰۰ساله پادشاهیتان"

"نقدهای صریح سحر مهرابی دانشجوی جوانی که دیروز مقابل رهبر ایران سخنرانی کرد را بخوانید. فارغ از اینکه با محتوایش موافقید یا مخالف. اما اگر دو سال قبل از انقلاب میگفتی روزی در ایران یک دانشجوی جوان حتی میتواند جلوی پدرش بایستد و اینگونه صحبت کند کسی باور نمیکرد. همه میدانستند که حتی در اتاق‌های خصوصی، صدراعظم و نخست وزیر هم جرات نقد شاه را نداشتند. همین امروز هم در سرتاسر منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا چنین پدیده‌ای ممکن نیست. این روزها که از زمین و آسمان با جدیدترین ابزار جنگ‌های هوشمند روانی حمله کرده‌اند که نارضایتی های کوچک و بزرگ به حق ما را به هم گره بزنند و آنها را به ابزار کاسبی و فشار ترامپ و بن‌سلمان و نتانیاهو و به کارت چانه‌زنی اروپاییان چشم آبی تبدیل کنند بیش از همیشه باید بیاد بیاوریم که چه راه درازی امده‌ایم. اگر تنها و تنها همین تک صحنه در این چهل سال اتفاق افتاده بود کافی بود که هنوز هم پای انقلاب اسلامی مردم ایران وفادارانه ایستاد و برایش هزینه داد."

تمجید کارشناس سابق بی‌بی‌سی از آزادی بیان در حضور رهبر انقلاب +عکس

بیشتر بخوانید:

#اوج_دموکراسی/ واکنش کاربران به دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار