معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان از فرسودگی 30 درصدی فضاهای آموزشی استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان در جمع خبرنگاران  از سه مشکل فضا، تجهیزات، نیروی انسانی به عنوان مهم ترین چالش های آموزش و پرورش یاد کرد.
حسن محمدی با اشاره مشکل کمبود فضای آموزشی ، از فرسودگی ۳۰درصد مدارس استان اصفهان خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری از ۱۲هنرستان جدید افتتاح و بهره برداری می شود.
این مقام مسوول از راهکارهای دیگر رفع این مشکل به تبدیل ۴۲دبیرستان به هنرستان و استفاده از فضاهای آموزشی خارج از آموزش و پرورش همچون مدارس غیرانتفاعی و دانشگاه های آزاد اشاره کرد.
محمدی در ادامه از توزیع تجهیزات به ارزش ۳میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان در مدارس استان برای حل بخشی از مشکل کمبود تجهیزات خبر داد و افزود: برای حل بقیه مشکلات از ظرفیت خیرین و خارج از آموزش و پرروش استفاده می کنیم.
وی از سونامی کمبود نیروی انسانی به عنوان مهمترین چالش آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: در دوره ابتدایی ۲تا ۳هزار نیروی انسانی نیاز داریم.
معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به پوشش ۴۲درصدی استان اصفهان در رشته های فنی و حرفه ای، از کمبود ۳هزار نیروی مرد در مدارس فنی و حرفه ای و متوسطه همچنین ۱۸۰۰نیروی زن در این بخش خبر داد.
محمدی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار دانش آموز ‌در پایه ۱۱و ۱۲ داریم.
وی افزود: رشته فنی و حرفه ای بعد از علوم تجربی بیشترین علاقمند را دارد.
این مقام مسوول با اشاره به اینکه نمیتوانیم از تعداد این دانش آموزش علاقمند کم کنیم، گفت: برای تامین نیروی انسانی این بخش از خرید صندلی خالی و خدمات و ظرفیت های خارج از آموزش و پرورش و دستگاه های غیر دولتی استفاده می کنیم.

 

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.