رئیس بهره برداری پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با انجام اقدام‌های اصلاحی و تعمیراتی عملیات تعمیرات اساسی این پالایشگاه با بهره گیری از روش‌های نوین و تجربیات گذشته، با موفقیت پایان یافت.

تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم پارس جنوبی پایان یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، محسن عطارزاده اعلام کرد: عملیات تعمیرات اساسی امسال، با دانش و توان داخلی و تلاش شبانه روزی تمامی واحد‌های عملیاتی با موفقیت پایان یافت.

وی یادآورشد:از آنجا که اتصال پروژه میترینگ که توسط مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز پیگیری می‌شد در سال ۱۳۹۶ محقق نشد و جهت انجام آن در سال ۱۳۹۷ هشت روز توقف کامل پالایشگاه پیش بینی شده بود و از طرفی خط دریافت خوراک از پالایشگاه چهارم نیز در شرف بهره برداری بود لذا جهت آمادگی در دریافت کامل خوراک، تعویض غربال‌های مولکولی ردیف‌های گازی اول، دوم و چهارم همزمان با اجرای پروژه میترینگ برنامه ریزی شد.

عطارزاده اظهارداشت:یکی از ویژگی‌های تعمیرات اساسی امسال پالایشگاه سوم، انجام همزمان کار‌های سنگین تعویض غربال‌های مولکولی سه ردیف گازی، پروژه اتصال میترینگ، تعویض غربال‌های مولکولی واحد‌های تولید پروپان و بوتان است.

رئیس بهره برداری پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت:با بازرسی و تعمیر فیلتر‌های ورودی و برج جذب چهار ردیف گازی بود، که ضرورت تعمیرات شبکه بخار پالایشگاه با حجم سنگین عملیات جوشکاری نیز، بر فشردگی و پیچیدگی فعالیت‌ها می‌افزود.

وی افزود:تعمیرات پیشگیرانه کمپرسور‌های off gas، واحد نیتروژن، شبکه توزیع برق و سیستم‌های کنترل و ابزار دقیق دیگر فعالیت مهمی بود که با انجام آنها، ضریب اطمینان تولید پالایشگاه در یک سال آتی تضمین خواهد بود.

عطارزاده یادآورشد: در پروژه اتصال میترینگ علاوه بر کار سنگین مکانیکی بر روی خطوط ۴۲ اینچ خروجی پالایشگاه که توسط تیم مهندسی انجام گرفت، برنامه نویسی منطق کنترل این پروژه نیز کار فشرده و مهمی بود که با تلاش شبانه روزی کارکنان سیستم و ابزار دقیق انجام شد.

وی گفت: همچنین برنامه نویسی منطق کنترل خط دریافت خوراک از پالایشگاه چهارم و انجام تست‌های ادوات ابزار دقیق این خط نیز در قالب برنامه تعمیراتی انجام شده است.

عطار زاده تصریح کرد: همزمان با فعالیت‌های سنگین تعمیرات اساسی، شرایط آب و هوایی و باد شدید منجر به توقف حداقل ۲ روزه کاری شد و این رخداد اراده همکاران را برای جبران زمان‌های از دست رفته مضاعف کرد و این پروژه با موفقیت کامل و ۲ روز زودتر از زمان برنامه ریزی شده به اتمام رسید.

وی گفت: از تلاش خستگی ناپذیر همکاران تعمیرات، حمل و نقل، تعمیرات اساسی، ایمنی و آتش نشانی، حراست، تدارکات کالا، خدمات رفاهی و بهره برداری که اقدامات مؤثر و همکاری تنگاتنگ آن‌ها موجب موفقیت این پروژه شد تقدیر کرد.

انتهای پیام/م

تعمیرات اساسی پالایشگاه با بهره گیری از روش های نوین با موفقیت پایان یافت

برچسب ها: گاز ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.