رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران گفت: برای ارزیابی طرح ترافیک جدید باید از شهروندان نظرسنجی‌ شود.

لزوم‌ نظرسنجی‌ از مردم در خصوص ارزیابی طرح ترافیک جدیدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علیخانی‌ رئیس‌ کمیسیون‌ حمل و نقل و عمران‌ شورای شهر تهران در شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در خصوص ارزیابی طرح ترافیک جدید اظهار کرد: طبق پیش بینی شورای ترافیک‌ پس از گذشت 6 ماه می‌توانیم طرح ترافیک را ارزیابی کنیم. ظرف مدت 3 هفته نمی‌توان در خصوص یک طرح اظهارنظر کرد.

وی افزود: باید آمار ارزیابی طرح ترافیک جدید با مدت مشابه سال‌های قبل مقایسه شود. واقعیت‌ این است که ارزیابی پورسید‌ آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بازه زمانی‌ انجام شده است که تردد در شهر به دلیل اینکه در ایام ماه مبارک رمضان هستیم کاهش یافته است. همچنین فصل امتحانات دانش‌آموزان است و مدارس تعطیل هستند. در خصوص کاهش آلودگی هوا نیز نباید این امر را به خودمان متصل کنیم، چراکه به دلیل بارش نزولات‌ آسمانی آلودگی هوا کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه یک طرح نمی‌تواند مشکلات شهر تهران را برطرف کند، گفت: باید بسته‌ای در سیاست‌ها در کنار هم اجرا شود. چنانچه در 17 دی ماه سال 96، طبق مصوبه‌ شورای شهر، شهرداری تهران موظف شد تا برنامه خود را در خصوص ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای در خیابان‌های اصلی و فرعی به شورا ارائه دهد، اکنون با گذشت بیش از 3 ماه از این مصوبه پورسید‌ آقایی هنوز راهکارهای خود را در این مورد بیان نکرده است.

علیخانی‌ با بیان اینکه نظرسنجی‌ از شهروندان برای ارزیابی طرح ترافیک جدید الزامی‌ است، گفت: زمانی که نظرسنجی‌ انجام نشده است، چگونه می‌توان گفت شهروندان از طرح ترافیک جدید راضی هستند‌.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها نقش بسزایی در آلودگی هوا دارند، گفت: هر روز تعداد موتورسیکلت‌ها در سطح شهر افزایش می‌یابد، چراکه هیچ طرحی برای این امر در نظر نگرفته‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار