پوسترهای همایش بین المللی و جشنواره های ملی شمش و مولانا امروز با حضور مسئولان استانی وشهرستانی در خوی رونمایی شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مراسمی رونمایی از پوسترهای همایش بین المللی و جشنواره های ملی شمش و مولانا در سالن فرمانداری با حضور مدیر کل امور اجتماعی استانداری و با حضور  فرماندار و نماینده شهرستان خوی در مجلس شورای اسلامی برگزارشد.

در آئین این مراسم فرماندار خوی با بیان اینکه؛ در شهریور ماه سالجاری چهارمین همایش علمی و بین المللی و جشنواره های ملی آئین ها آواها با عنوان شمس و مولانا در بازه زمانی هفته اول شهریور ماه در شهرستان خوی برگزار می‌شود.

محمد عابدی ادامه داد: از آنجایی که در تقویم کشورمان ۷ مهرماه به نام روز ملی شمس تبریزی نامگذاری شده و تقارن این روز در سنوات گذشته با ماه محرم ملاحضات به حق و خاص خود را در اجرای برنامه های شاد و مفرح برای هموطنان و مهمانان داخلی و خارجی داشت.

وی افزود: امسال با تصمیم هیئت مدیره تولیت شمس تبریزی بنابراین شد تا این برنامه ها در فاصله زمانی عید قربان تا عید غدیر برگزار شود.

محمدعابدی اظهار داشت : در همایش علمی بین المللی که دبیرخانه علمی آن بر عهده پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور است، اندیشمندان داخلی و خارجی گرد هم می‌آیند و در 12 موضوع و محور در خصوص عرفان اسلامی و شخصیت شمس تبریزی به بحث و ارائه مقالات علمی خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: در برگزاری این برنامه که در تاریخ های 6 و 7 شهریور ماه خواهد بود، وزارت علوم، کمیسیون ملی یونسکو ، پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، بنیاد شمس تبریزی و مولانا، انجمن ها و موسسات علمی و ادبی و عرفانی داخلی و خارجی نیز با تولیت شمس تبریزی و پژوهشگاه علوم انسانی همکاری خواهند داشت.

فرماندار خوی افزود: رونمایی از کتاب‌های مختلف در حوزه شمس تبریزی و مولوی و مردم‌شناسی و برگزاری کارگاه‌های خوانش سینمایی اشعار مولانا و مردمشناسی خوی از برنامه‌های جنبی این همایش خواهد بود .

وی در ادامه به بخش جشنواره ملی اشاره کرده و اظهار داشت  : در بخش جشنواره ملی آئین‌ها، آواها و نماها با فراخوانی که در سطح کشور انجام پذیرفته هنرمندان رشته های نمایشی و موسیقی سنتی و خوشنویسی در رشته نستعلیق از پنج تا 8 شهریور در شهرستان خوی حضور داشته و در حضور مردم وارزیابی تخصصی داوران برجسته به رقابت خواهند پرداخت .

فرماندار خوی درپایان سخنان خود به برگزاری از دیگر برنامه های این همایش اشاره کرد و گفت: برگزاری  نمایشگاه عکس وصنایع دستی از آثار هنرمندان خویی در این همایش خواهد بود.

رونمایی ازپوسترهای همایش بین المللی و جشنواره های ملی شمش و مولانا

رونمایی ازپوسترهای همایش بین المللی و جشنواره های ملی شمش و مولانا

رونمایی ازپوسترهای همایش بین المللی و جشنواره های ملی شمش و مولانا

انتهای پیام/ب

همایش بین المللی و جشنواره های ملی شمش و مولانا در خوی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.