روایت تازه مهنا از شهید عباس دوران در شیراز به روی صحنه می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بهرام میرزایی کارگردان نمایش مهنا با اشاره به اکران این نمایش در شیراز، هدف از نمایش مهنا را معرفی شهید عباس دوران عنوان کرد و گفت: این نمایش در ۴ فاز به زندگی شهید دوران می‌پردازد که از نخستین اجرا تاکنون سیر تکاملی داشته است.

وی افزود: در فاز نخست نمایش مهنا روایت همسر شهید دوران و مشکلات آن مطرح شده، در فاز دوم به فرزند شهید پرداخته شده، فاز سوم زندگی شخصی و نظامی شهید دوران مورد توجه بوده و فاز چهارم واکاوی شخصیت دورنی شهید دوران با تاکید بر نقش ارتش در دفاع مقدس مورد پردازش هنری قرار گرفته است.

کارگردان نمایش مهنا با اشاره به تفاوت فاز‌های این نمایش به لحاظ تکنیکی افزود: در ۳ فاز قبلی از دکور استفاده شد، اما در فاز چهارم تلاش شده بدون دکور و با تکنیک فضای خالی اجرا شود که این امر در جشنواره سراسری میثاق ۸ بسیار مورد توجه قرار گرفته و مهنا به عنوان نمایش منتخب این جشنواره برگزیده شده است.

میرزایی تصریح کرد: در جشنواره سراسری میثاق نمایش مهنا و شهید دوران مورد توجه سران نظامی و فرهنگی ارتش و بزرگان هنر تئاتر و سینمای ایران به ویژه علی نصیریان و داوران این جشنواره از جمله ایرج راد، اصغر همت، شکرخدا گودرزی و منتقدانی، چون شهرام نوشیر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به حضور این نمایش در جشنواره‌های مختلف اکران این فیلم همچنان ادامه دارد و قرار است، از مراحل تولید نمایش، اجرا‌های عموم نمایش و واکنش مخاطبان نسبت به نمایش و حضور آن در جشنواره‌های مختلف پلان‌هایی تهیه شود.

کارگردان و نویسنده نمایش مهنا با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد از فیلم تهیه شده، افزود: برنامه‌ای برای اجرای این نمایش در دیگر شهر‌ها و استان‌ها در نظر گرفته شده که زمان اکران آن اطلاع‌رسانی می‌شود.
انتهای پیام/ت

اجرای روایت تازه نمایش مهنا در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار