ضیاییان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کاهش 23 درصدی بارش در کشور

رئیس مرکز خشکسالی گفت: براساس آخرین آمار تا 6 خرداد،متوسط میزان بارش ها 157.6 میلی متر بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 23.2 درصد کاهش یافته است.

کاهش 23 درصدی بارش در کشورصادق ضیاییان رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،از کاهش 26.8 درصد بارش باران نسبت به دوره بلندمدت خبر داد و گفت: براساس آخرین آمار تا 6 خرداد، متوسط میزان بارش های کشور 157.6 میلی متر بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 23.2 درصد کاهش یافته است.

وی میزان بارش باران در چند ماه آتی را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به آنکه عمده بارش های کشور تابستانه نیست؛ بنابراین پیش بینی می شود که تا پایان فصل زراعی میزان بارش ها به وضعیت نرمال نخواهد رسید.

ضیاییان ادامه داد: با توجه به آنکه بارش های اخیر موجب شد تا بخشی از شرایط حاد فروردین ماه که با کاهش 48 درصدی میزان بارش ها روبرو بودیم، جبران شود اما متاسفانه به سبب کمبود بارش برف در فصل زمستان احتمال می رود که با کاهش 25 تا 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شویم که این میزان قابل توجه است.

رئیس مرکز خشکسالی در پایان تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی بارش ها، تمهیدات لازم برای وضعیت خشکسالی در فصل تابستان باید اتخاذ شود.

انتهای پیام/

ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای وضعیت خشکسالی 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار