محققان دانمارکی طی تحقیقاتی اعلام کردند که اضافه وزن در افراد مبتلا به بیماری‌های عفونی می‌تواند خطر مرگ را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

اثر اضافه وزن در بیماری‌های عفونی 

مسئولان وزارت بهداشت در آخرین آمار‌ها از اضافه وزن و چاقی ۲۹ میلیون نفر در کشور خبر دادند؛ همچنین آمار‌ها حاکی از آن است که شیوع اضافه وزن و چاقی در زنان بسیار بیشتر از مردان است.
چاقی به طور مستقیم ممکن است به دیابت، پرفشاری خون و بیماری‌های کلیوی منجر شود و احتمال ابتلا به سکته و بیماری‌های قلبی را به شدت افزایش دهد.
اما جالب است بدانید که محققان دانمارکی طی تحقیقاتی اعلام کردند که اضافه وزن در افراد مبتلا به بیماری‌های عفونی می‌تواند خطر مرگ را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. این محققان علت این امر را مقاومت بدن بیماران چاق در برابر این بیماری‌های عفونی می‌دانند. همچنین بدن افراد چاق  در برابر این بیماری ها  بیشتر ملتهب می‌شود که همین امر موجب واکنش سریع‌تر سیستم ایمنی بدن است. 

این از معدود دفعاتی است که نتیجه یک بررسی علمی فایده چاقی را اثبات می‌کند.

خطر این ظروف سرطان زا/  اثر عجیب  چاقی در این بیماران/ بهترین منابع پروتئین برای بیماران قلبی

خطر استفاده از ظروف یکبار مصرف 

در ایام ماه مبارک رمضان و ماه محرم بازار استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف حسابی داغ می‌شود؛ استفاده راحت و تنوع این محصولات موجب شده است که مردم هم به استفاده از این ظروف رغبت داشته باشند.
این درحالی است که طبق اعلام سازمان‌های جهانی بهداشت و بر اساس نظر کارشناسان بهداشت ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان را به شدت افزایش می‌دهند.

محققان معتقدند ماده تشکیل دهنده این ظروف که مونومر نام دارد در دما‌های بالاتر از ۶۵ درجه سانتی گراد ترکیبات سمی مانند دیوکسین از خود آزاد می‌کنند که به راحتی با مواد غذایی ترکیب می‌شوند، دیوکسین از خطرناکترین سموم برای بدن است که به بروز بسیاری از سرطان‌ها مانند سرطان سینه منجر می‌شود. 

خطر این ظروف سرطان زا/  اثر عجیب  چاقی در این بیماران/ بهترین منابع پروتئین برای بیماران قلبی

عوارض بیکاری در سلامت روان 

بیکاری یکی از مشکلات بزرگ جوامع است که بسیاری از افراد با آن مواجه‌اند. صرف نظر از مشکلات اقتصادی که برای یک فرد بیکار بوجود می‌آید، روانشناسان معتقدند بیکاری، نقش مخربی هم در سلامت روان افراد دارد.
بیکاری به طور مستقیم استرس و اضطراب را در فرد بیکار افزایش می‌دهد، همچنین بیکاری می‌تواند موجب بروز پرخاشگری و رفتار‌های خشونت آمیز فرد در خانواده و جامعه شود.
به تازگی مطالعات پژوهشگران نشان داده است که بیکاری با  بروز وندالیسم ارتباط مستقیم دارد؛  وندالیسم یک ناهنجاری اجتماعی است که در آن افراد به تخریب اموال عمومی و بنا‌های فرهنگی اقدام می‌کنند.

رژیم غذایی مفید برای داشتن کبد سالم 

کبد یکی از اندام‌های حیاتی بدن انسان است که به دلیل داشتن وظایف مختلف در سم زدایی و از بین بردن مواد زائد بیشتر با این گونه مواد سر و کار دارند و احتمال آلودگی و بیماری در آن بیشتر است.

به همین منظور افراد باید برای سلامتی خود یک رژیم غذایی محافظ کبد را انتخاب کنند، برای مثال کبد وظیفه دفع اکسیدان‌های بدن را بر عهده دارد. طبیعی است که افراد باید در رژیم غذایی خود انواع مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها را اضافه کنند؛ سبزیجات سبز تیره، مرکبات، انگور، انار، آجیل‌ها از برترین موادغذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها هستند.

برای سلامتی کبد باید مصرف کافئین، نمک٬ غذا‌های پرچرب و فرآوری شده را تا جایی که می‌توانید کاهش دهید و از مصرف الکل و مواد مخدر خودداری کنید.

نقش پروتئین در سلامت قلب

پروتئین یکی از مواد ضروری برای بدن است که به هیچ عنوان نباید آن‌را از رژیم غذایی حذف کرد؛ حتی پزشکان به افراد گیاه خوار توصیه می‌کنند حتما از منابع گیاهی پروتئین مانند سویا، عدس، نخود، آجیل و مغز‌ها استفاده کنند.

به تازگی پژوهشگران هلندی ثابت کرده اند مصرف روزانه ۷۰ گرم پروتئین خالص خطر مرگ را در بیماران قلبی تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.
این محققان بهترین منابع پروتئین برای بیماران قلبی را گوشت مرغ و ماهی (مخصوصا ماهی قزل آلا و سالمون) می‌دانند.

خطر این ظروف سرطان زا/  اثر عجیب  چاقی در این بیماران/ بهترین منابع پروتئین برای بیماران قلبی

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار