امیر قطر روز دوشنبه برای گفتگو درباره راه‌های حمایت از اقدام مشترک خلیج فارس به کویت سفر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر روز دوشنبه برای گفتگو درباره راه‌های حمایت از اقدام مشترک خلیج فارس به کویت سفر کرد.  این سفر پس از گذشت حدود یک سال از آغاز بحران دیپلماتیک در خلیج فارس بین کشور‌های عربی صورت می‌گیرد.  

کویت نقش میانجی را در این بحران که از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ آغاز شد و بر اساس آن، عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر روابط خود را با دوحه قطع و آن را به حمایت از سازمان‌های تندرو متهم کردند، ایفا می‌کند.  

خبرگزاری دولتی کویت اعلام کرد شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح از امیر قطر استقبال و با او درباره «راه‌های تقویت و حمایت اقدام مشترک خلیج فارس در چارچوب روابط تاریخی و مستحکم کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج (فارس)» گفتگو کرد.  

شورای همکاری خلیج فارس، قطر، کویت، عربستان سعودی، امارات، بحرین و عمان را شامل می‌شود. در حالی که ریاض، ابوظبی و منامه از یک سال پیش روابط خود را با دوحه قطع کرده اند، اما مسقط و کویت روابط خوبی با آن دارند. امیر قطر سی و یکم مه ۲۰۱۷ نیز پنج روز پیش از قطع روابط به کویت رفته بود.  

این بحران بر مسائل سیاسی، اقتصادی و تجاری کشور‌های حاشیه خلیج فارس سایه افکنده است و این در حالی است که کشور‌های خلیج فارس از سال ۲۰۱۴ با مشکل کاهش بهای نفت و کسری بودجه سالانه مواجهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطر ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار