مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی از ثبت ۳۶۲۵ ازدواج زیر ۱۴ سال در آذربایجان‌شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جودی مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی در نشست شورای راهبردی جمعیت آذربایجان شرقیبا بیان اینکه در سال گذشته درمجموع ۳۰ هزار و ۸۶۲ مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است، گفت: از مجموع آمار ثبتی ازدواج، ۸ مورد مربوط به سنین زیر ۱۰ سال و ۳ هزار و ۶۲۵ مورد مربوط به سنین ۱۰ تا ۱۴ سال است.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی بابیان اینکه بر اساس آمار سال ۹۵، جمعیت استان ۳ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۶۵۲ نفر بوده گفت: به‌طورکلی جمعی استان ۴.۸ درصد جمیعت کشور را به خود اختصاص داده و در رتبه ۶ کشوری قرار دارد.

وی افزود: از مجموع جمعیت استان زنان ۴۹.۱ درصد جمعیت استان را و مردان ۵۰.۹ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و همچنین بیشترین هرم سنی جمعیت استان مربوط به سنین ۳۰ تا ۳۴ ساله است.

میزان تولد در آذربایجان‌شرقی از میانگین کشوری پایین‌تر و میزان فوت از میانگین کشوری بالاتر است

وی در ادامه در خصوص میزان ولادت و فوت در استان اضافه کرد: میزان عمومی ولادت در سال ۹۶ در استان ۱۷.۱ درصد و میزان فوت ۵.۶ درصد بوده که میزان تولد از میانگین کشوری پایین‌تر و میزان فوت از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی بیان کرد: سال گذشته در مجموع ۲۰ هزار ۵۰۰ مورد فوت در استان به ثبت سیده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۶۰۸ مورد مرد و ۸ هزار و ۸۹۰ مورد زن بوده‌اند که بیشترین فوتی‌ها با ۷ هزار و ۲۶۵ مورد براثر بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۶۷ هزار و ۴۱۸ مورد تولد در استان به ثبت رسیده که این آمار در مقایسه با سال ۹۵ کاهش داشته است

جودی اضافه کرد: بیشترین نرخ ولادت ثبت‌شده آذربایجان شرقی در سال ۹۶ با ۲۱.۹ درصد مربوط به شهرستان بستان‌آباد و کمترین نرخ تولد با ۷.۷ درصد مربوط به شهرستان اسکو است

وی در خصوص میزان ازدواج و طلاق در استان بیان کرد: میزان ازدواج در استان ۸.۱ و میزان طلاق ۲.۳ است که در این آمار در هر دو مورد نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی در ادامه بابیان اینکه در سال گذشته درمجموع ۳۰ هزار و ۸۶۲ مورد ازدواج در آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: از مجموع آمار ثبتی ازدواج، ۸ مورد مربوط به سنین زیر ۱۰ سال و ۳ هزار و ۶۲۵ مورد مربوط به سنین ۱۰ تا ۱۴ سال و ۹ هزار و ۴۰۸ مورد مربوط به سنین ۱۵ تا ۱۹ سال و ۶ هزار و ۹۶۸ مورد ازدواج مربوط به سین ۲۰ تا ۲۴ ساله است.

وی بابیان اینکه ۱۳ مورد ازدواج سنین ۷۵ و بالاتر از آن سال گذشته در آذربایجان شرقی به ثبت رسید است، گفت: همچنین سال گذشته در مجموع ۸ هزار و ۸۴۷ مورد طلاق در استان ثبت‌شده است که از این تعداد بیشترین آمار با ثبت یک هزار و ۷۶۰ مورد مربوط به سنین ۲۵ تا ۲۹ ساله است و کمترین ثبت طلاق مربوط به سنین ۷۵ و بالاتر از آن با ۱۴ مورد ثبت‌شده است.

جودی بابیان اینکه ۱۲.۸ درصد طلاق‌های ثبت‌شده با یک هزارو ۱۳۲ مورد در سال اول ازدواج بوده است، گفت: بیشترین طلاق ثبت‌شده با ۲.۸ درصد مربوط به شهرستان تبریز و کمترین مورد با ۰.۷ درصد مربوط به شهرستان ورزقان است. 

 

انتهای پیام/ش

ثبت ۸ مورد ازدواج زیر ۱۰ سال در استان آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.