معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت:پدیده طلاق واقعه‌ای شوم بوده و نباید به‌سادگی اتفاق بیفتد، بر همین اساس باید اقدامات اساسی انجام شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شهرتی‌فر معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در نشست شورای راهبردی جمعیت آذربایجان‌شرقی با اشاره به بحث طلاق و افزایش طلاق توافقی در جامعه گفت: پدیده طلاق واقعه‌ای شوم بوده و نباید به‌سادگی اتفاق بیفتد، بر همین اساس باید اقدامات اساسی انجام شود.

وی با بیان اینکه در استان نسبت به سال گذشته شاهد ۱.۷ درصد کاهش طلاق بوده‌ایم، گفت:بر این اساس در شهرستان آذرشهر ۱۶.۴ درصد و در شهرستان اسکو ۲۷.۵ درصد کاهش وجود داشته است.

شهرتی فر بااشاره به اینکه در مقایسه با دیگر استان‌های کشور، در آذربایجان‌شرقی با حالت فوق‌العاده‌ای روبه‌رو نیستیم، اما برخی دغدغه‌ها از جمله پایین بودن نرخ رشد طبیعی جمعیت وجود دارد، اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در این خصوص مورد هدف قرار دادن فرهنگ تشکیل خانواده بوده و دستگاه‌های مسوول و مبلغ باید به این مسئله توجه داشته باشند.

شهرتی فر افزود: بعضاً پس از ازدواج، زوجین مانع از فرزندآوری می‌شوند که این تأخیر در آینده موجب بروز مشکلات پزشکی در زوجین نیز می‌شود و این خود مسئله‌ای دیگر است، بر همین اساس باید بر روی مسئله دیر فرزندآوری مطالعاتی دقیق انجام شده و جامعه را نسبت به تبعات این موضوع آگاه کنیم.

وی ادامه داد: وجود آمار طلاق نشان‌دهنده این است که در بحث آموزش‌های قبل از ازدواج مشکل‌داریم و در این خصوص باید تدابیر لازم همراه با مراکز آموزش و رسانه ملی اندیشیده شود تا جوانان قبل از ازدواج آموزش‌های لازم را ببینند.

شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله در خصوص بحث‌های جمعیتی، موضوع آمار فوتی است، هرچند در راستای بحث سلامت اقدامات اساسی انجام می‌شود، اما باید آموزش‌های لازم نیز در راستای سلامت بیشتر ارائه شود.

وی افزود: باید علت وقوع طلاق در جامعه به‌صورت علمی و واقعی تحلیل و بررسی‌شده و براساس آن نسخه‌پیچی شود، البته این موضوع باید نسبت به شرایط هر شهرستان علل اصلی طلاق بررسی و راهکار‌ها ارائه شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌رقی با بیان اینکه در استان نسبت به سال گذشته شاهد ۱.۷ درصد کاهش طلاق بوده‌ایم، اضافه کرد: بر این اساس در شهرستان آذرشهر ۱۶.۴ درصد و در شهرستان اسکو ۲۷.۵ درصد کاهش وجود داشته، اما همه این آمار باید به‌صورت علمی بررسی و آمار واقعی استخراج ارائه شود.

وی بابیان اینکه در برخی شهرستان‌ها همچون جلفا، چاراویماق و خداآفرین طلاق صفر است که البته این مسئله نیز مربوط به مسائل ثبتی است، گفت: در مجموعه شهرستان‌ها طلاق یا صفر بوده یا کاهش معناداری داشته، اما در دو شهرستان سراب و مراغه درصد بیشتری نشان می‌دهد که مسوولان شهرستانی باید به‌صورت جدی موضوع را بررسی و برنامه‌هایی ارائه کنند. 

انتهای پیام/ش

افزایش طلاق در شهرستان‌های سراب و مراغه

برچسب ها: جوانان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.