مخترعان جوان ایرانی موفق به ساخت پهباد‌هایی کاملا ایرانی و با کیفیت و قدرت بسیار بالا شده‌اند.

پهباد ایرانی که یک سروگردن بالاتر از نمونه خارجی اش استبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رشد صنعت هوایی و هوانوردی برای جامعه اهمیت بسیاری دارد؛ ایران  همانند سایر کشور‌ها همیشه به دنبال رشد حوزه هوایی وهوانوردی خود بوده است و امروزه محققان و مخترعان جوان کشور موفق به تولید و طراحی انواع پهباد‌ها و هواپیما‌های مدرن شدند که در این بسته خبری به معرفی چند نمونه از پهباد‌های ساخته شده توسط محققان جوان ایرانی می‌پردازیم.

 طراحی پهبا‌د فطر‌س با قابلیت‌های بسیار بالا

یکی از پهباد‌های مهمی که در کشور تولید و طراحی شده است پهباد فطرس است. این هواپیمای بدون سر نشین وظیفه دیده بانی از خطوط نصبی، مخابراتی و حراست از مرز‌های خشکی و دریایی را بر عهده دارد.

از ویژگی‌های مهم این هواپیمای بدون سرنشین می‌توان به مداومت پروازی آن اشاره کرد؛ شعاع عملیاتی این پهباد تا ۲ هزار کیلومتر است و توان پرواز کردن تا ۳۰ ساعت را هم دارد همچنین این پهباد لقب بزرگترین پهباد راهبردی کشور را هم دارد.

پهبا‌د فطر‌س در مقایسه با پهباد‌های شناسایی کشور‌های دیگر بسیار با کیفیت‌تر و بهتر عمل می‌کند و در حالی که آمریکا پهباد‌ی تولید کرده است که تنها ۲۴ ساعت توان پرواز کردن دارد پهبا‌د ایرانی یک سرو گردن بالاتر از آن طراحی شده و همانطور که گفتیم توان پرواز کردن تا ۳۰ ساعت را دارد.

به گفته مسئولان پهباد فطرس می‌تواند جنگ‌افزار‌ها و موشک‌های هوا به زمین مجهز شود.

طراحی پهبادی که قابلیت شاسایی رادار‌های دشمن را دارد

دسترسی پیدا کردن به اطلاعات نظامی دشمنان برای جوامع مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد و این پهباد‌ها هستند که وظیفه دریافت اطلاعات از رادار‌های دشمن را بر عهده دارند دانشمندان ایرانی موفق به طراحی وی ساخت پهبادی شده‌اند که می‌تواند به مواضع دشمن نزدیک شود و اطلاعات مهم و حیاتی را دریافت کند و به پایگاه اصلی بفرستد.

پهباد مهاجر ۲ سامانه کنترل و هدایت الکترونیک خودکار و انواع پروژه‌های شناسایی و عملیاتی را بر عهده می‌گیرد  همچنین تا ۱۵۰ کیلومتر شعاع عملیاتی دارد و می‌تواند به طور مداوم ۶ ساعت پرواز کند که به دلیل قابلیت‌های قابل توجه آن خط تولید این محصول به کشور‌های دیگر فروخته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.