معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس از شرکت ۱۴۴ هزار دانش آموز دوره ابتدایی از سراسر استان در جشنواره جابربن حیان خبر داد.

علی عسگر جمشیدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  از برگزاری مرحله استانی جشنواره جابربن حیان در فارس خبر داد و گفت: هدف اصلی از اجرای این جشنواره، نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان دوره ابتدایی است.

وی، توسعه نظام آموزشی را در گرو اولویت بخشی به دوره ابتدایی در نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: تقویت حس کنجکاوی، پرورش تفکر خلاق و حل مسئله در دانش آموزان دوره ابتدایی از دیگر اهدافی است که در این جشنواره دنبال می‌کنیم.

جمشیدی با اشاره به حضور ۹۰ هزار نفری دانش آموزان ابتدایی فارس در جشنواره جابربن حیان، در سال تحصیلی گذشته، گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ و در مرحله آموزشگاهی، ۱۴۴ هزار دانش آموز دوره ابتدایی از سراسر فارس موفق به حضور در این جشنواره شدند که این آمار نشان از حضور ۳۳ درصد کل دانش آموزان مقطع ابتدایی استان در این جشنواره است.

وی از برگزاری چهارمین دوره جشنواره دانش آموزان مولف استان، همزمان با جشنواره جابربن حیان خبر داد و اظهار داشت: تعداد ۱۲۸ پروژه دانش آموزی در قالب جشنواره جابربن حیان و ۹۹ تالیف نیز از دانش آموزان مولف استان، موفق به حضور در مرحله استانی شده اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اجرای داوری مرحله استانی این طرح‌ها در هفته آخر اردیبهشت ماه توسط داوران استانی، تصریح کرد: از مجموع این آثار ۱۰ پروژه از جشنواره جابربن حیان و ۱ تالیف از جشنواره دانش آموزان مولف، برای حضور در مرحله کشوری معرفی شده اند.
انتهای پیام/ر

برگزاری مرحله استانی جشنواره جابربن حیان در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.