مقامات ونزوئلا اعلام کردند پکن در چارچوب تقویت اقتصاد این کشور، وامی 5 میلیاردی به کاراکاس اعطا می‌کند.

کمک ۵ میلیارد دلاری دولت چین به ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل از بلومبرگ، دولت چین قرار است 5 میلیارد دلار به ونزوئلا وام دهد.

 لی کچیانگ، نخست وزیر چین، جمعه گذشته در دیدار با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در پکن اعلام کرد کشورش از تلاش‌های کاراکاس برای توسعه اقتصاد و بهبود سطح زندگی مردم این کشور حمایت می‌کند و چین آماده است کمکی را که قادر است به کاراکاس اعطا کند، برای ونزوئلا تامین کند. وی افزود چین همچنین مایل است به توسعه تبادلات تجاری با ونزوئلا ادامه دهد.

«سیمون زرپا» وزیر دارایی ونزوئلا، در گفتگو با «بلومبرگ» ضمن اعلام وام‌دهی چین به این کشور  افزود ونزوئلا این وام را با پرداخت پول نقد یا صادرات نفت تسویه خواهد کرد.

وزیر دارایی ونزوئلا همچنین با بیان اینکه کاراکاس اتحاد بسیار خوبی با پکن دارد بیان کرد دو کشور احتمالاً  در آینده‌ای نزدیک قرارداد استخراج طلا را به عنوان اتحادی راهبردی امضاء خواهند کرد.

«گِنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، نیز پیش از این اعلام کرده بود ونزوئلا و چین در حال نهایی‌کردن توافقهای دوجانبه هستند و به‌زودی جزئیات آنها را منتشر خواهند کرد. وی همچنین تأکید کرد شرایط داخلی ونزوئلا روزبه‌روز بهتر می‌شود و دولت فعالانه درگیر اصلاحات در بخشهای مالی و اقتصادی است.

اقتصاد  ونزوئلا در پی فشارهای اقتصادی آمریکا و آشوبهای مخالفان تحت حمایت واشنگتن طی ماه‌های گذشته با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکای لاتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار