مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه جشنواره تئاتر مردمی را با ۲۰۰ میلیون تومان برگزار می‌کنیم، گفت:کمک معنوی علاوه بر کمک های مادی بسیار برای ما کارگشا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امیرحسین شفیعی دبیر جشنواره تئاتر مردمی خرداد در نشست خبری پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد که امروز در حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: پنجمین همایش را امسال با حمایت‌های ستاد بزرگداشت ارتحال امام برگزار خواهیم کرد و امسال شاهد افزایش آثار قابل قبولی هستیم. نمایش‌های خیابانی در فضای باز تئاتر شهر، محوطه حوزه هنری، بوستان آب و آتش، برج میلاد و خانه هنرمندان و آثار صحنه‌ای نیز در سالن ماه و مهر حوزه هنری برپا می‌شود.

وی افزود: در این دوره ۳ اثر صحنه‌ای، ۱۳ تئاتر خیابانی، ۲ جنبی، ۶ اثر در بخش نقالی و پرده خوانی است که بر افزایش آثار صحنه‌ای با محوریت قیام ۱۵ خرداد تاکید شده است.

دبیر جشنواره تئاتر مردمی خرداد با بیان اینکه این همایش ۸ تا ۱۲ خرداد در تهران برگزار می‌شود که اختتامیه آن ۱۲ خرداد در جماران خواهد بود، ادامه داد: در شهرستان نیز از ۱۲ تا ۱۵ خرداد همایش ادامه دارد، ۱۴ خرداد در مرقد امام راحل پرده خوانی داریم و ۱۵ خرداد هم در شهرستان پیشوا که مبدا قیام امام خمینی (ره) است، سه اثر اجرا می‌شود.

در ادامه نشست خبری، کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در خصوص اهمیت این همایش با تاکید یار دوازدهم بودن اصحاب رسانه گفت: جای خالی شخصیت بزرگ و جهانی امام خمینی (ره) در بین ما خالی است. امام فرمودند ما باید انقلابمان را به جهان صادر کنیم و تئاتر هم می تواند یکی از رسانه‌هایی باشد که این کار را انجام دهد از این رو در سال‌های گذشته برای این ماجرا تلاش کردیم.

وی ادامه داد: این کار در مرکز هنرهای نمایشی، سومین سال خود را سپری می‌کند اما این جشنواره فقط برای حوزه هنری نیست و همه ارگان‌هایی که دستی در تئاتر این کشور دارند، باید به کمک ما بیایند. موسسه نشر آثار امام راحل و ستاد بزرگداشت ارتحال به ما یاری کردند و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم قول مساعدت دادند.

زارعی با اشاره به کیفیت آثار این دوره از جشنواره افزود: این جشنواره سال گذشته فقط بخش خیابانی داشت اما بنا بر قولی که دادیم امسال بخش صحنه را اضافه کردیم. در این بخش آثاری داشتیم اما خیلی کیفیت نداشت بنابراین از این تعداد ۳ اثر در بخش غیر رقابتی هستند که برای اولین بار به صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه در مراسم اختتامیه پنجمین همایش، تیم شورای نویسندگان و سرپرست این تیم معرفی خواهد شد، ادامه داد: امسال همایش به صورت رقابتی در نظر گرفته شده تا انگیزه و رقابت شرکت کننده‌ها افزایش پیدا کند.

زارعی در خصوص بودجه همایش گفت: بودجه خیلی اندک تا سال گذشته از سوی حوزه هنری پرداخت می شد. اما امسال ستاد بزرگداشت ارتحال قرار است بخش جوائز را متقبل شود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه شاید باورتان نشود اما جشنواره را با ۲۰۰ میلیون تومان برگزار می‌کنیم، گفت: ما فقط به کمک مادی نیاز نداریم بلکه کمک معنوی و حمایت‌های هنری بسیار برای ما کارگشا خواهد بود.مثلا اسکان ۷۰ هنرمند از سراسر کشور که در این ایام به تهران می‌آیند خیلی بار بزرگی از دوش ما برمی‌دارد. 

انتهای پیام/

جشنواره تئاتر مردمی خرداد چه زمانی برگزار می شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار