استاندار خوزستان گفت:خط دوم آبرسانی آبادان تا 45 روز آینده وارد مدار می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه نشست بررسی وضعیت آب شرب شهرستان های آبادان و خرمشهر به پیشرفت 95درصدی احداث خط دوم آب غدیر به این  دوشهرستان اشاره کرد و گفت: این خط تا 45 روز آینده وارد مدار خواهد شد.

وی افزود:هم اکنون شرایط آب شرب آبادان و خرمشهر در شهرها و روستاها در شان مردم نیست و باید شرایط بهتری را برای مردم فراهم کنیم.

استاندار خوزستان گفت:به همین منظور از سال گذشته پیش بینی لازم برای احداث خط دوم آب غدیر به طول 105 کیلومتر همراه با ایستگاه های پمپاژ و شیرالات لازم انجام شده است.

شریعتی افزود:برای احداث این خط تا کنون 9 هزار میلیارد ریال تامین اعتیار شده و با تکمیل آن تا 45 روز آینده آب شرب مورد نیاز شهرستان های خرمشهر، شادگان و آبادان از این خط تامین می شود.

وی گفت: با بهره برداری از خط جدید آب غدیر دیگری نیازی به برداشت آب از کارون برای شرب خرمشهر و آب رودخانه بهمنشیر برای آب شرب شهرستان آبادان نیست و کیفیت آب شرب مورد نیاز مردم به لحاظ قابل ملاحظه ای ارتقاء می یابد.

استاندار خوزستان افزود: تا 45 روز آینده نیز برای بهبود وضعیت آب شرب منطقه به طور ثابت روزانه 93 هزار متر مکعب آب به آبادان و 68 هزار متر مکعب آب غدیر به خرمشهر از خط اول آب غدیر تحویل می شود تا در شبکه های آب شهری تزریق گردد.

در چند روز گذشته میزان شوری آب شرب شهرستان های آبادان و خرمشهر افزایش یافته است.

انتهای پیام / د

وضعیت آب شرب آبادان و خرمشهر

برچسب ها: آب شرب ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.