فرماندار شهرستان بیله سوار از استقرار اکیپ مقابله با آتش سوزی های احتمالی مزارع گندم در 7 نقطه از شهرستان بیله سوار خبر داد.

حسن قبادی، فرماندار بیله سوار در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار کرد: امسال برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به مزارع گندم این شهرستان اقدامات پیشگیرانه بکار گرفته شده و در 7 نقطه از شهرستان اکیپ مقابله با آتش سوزی های احتمالی مستقر و حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از 180 هزار تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شود گفت: تمهیداتی اتخاذ شده و پایگاهها در بیله سوار، روح کندی، اراضی پمپاژ 8 و  فولادلو، خلیفه لو، سه راه خروسلو و مایه دره سی بصورت آماده باش مستقر شده اند تا در صورت وقوع حادثه‌ ای اقدامات سریع انجام دهند.

فرماندار بیله سوار افزود: گروه مستقر جهت مهار آتش سوزی های احتمالی مزارع متشکل از 30 دستگاه تراکتور، 6دستگاه گریدر و چند دستگاه آتش‌نشانی بوده و در کنار این گروه مردم نیز همکاری لازم را خواهند داشت.

قبادی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و همچنین برداشت محصول و فراهم بودن شرایط برای وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی و زمین های کشاورزی، گفت: هوشیاری و آمادگی مردم و مسوولان برای مقابله با این حوادث ضروری است و این مقابله ها منحصر به اعضای ستاد بحران شهرستان نمی شود.

وی با تاکید بر لزوم خودداری کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش در مزارع پس از برداشت محصول اظهار کرد: از کشاورزان و گندم کاران انتظار می‌رود حداقل به مدت یک هفته در کنار زمین ‌های زراعی خود مستقر بوده و هوشیاری لازم را در این زمینه داشته باشند تا فصل برداشت تمام شود و بتوانند محصولات خود را بدون وارد آمدن خسارت برداشت کنند.

فرماندار بیله سوار عنوان کرد: تعداد 11 مرکز خرید گندم کشاورزان در شهرستان فعال بوده و از پنجم خرداد ماه گندم کشاورزان راخریداری می کنند که تاکنون مشکل خاصی در فرایند خرید این محصول مشاهده نشده است.

انتهای پیام/ح

پیش بینی برداشت بیش از 180 هزار تن گندم در بیله سوار

برچسب ها: گندم ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.